kan men voor china een visum krijgen voor 2 maanden (ik zie door het bos de bomen niet meer )

Hallo Beste reizegers

ik ga voor 2 maanden naar china want een maand lijkt mij weinig . en daar ik tijd heb ga ik 2 maanden nemen.
maar ik vind op het internet niet echt dat ik voor 2 maanden kan gaan. voor 1 maand ja maar voor 2 maanden is het echt duidelijk .
wie weet raad
op voorhand dank

Op dit moment is China ( minstens tot 22 mei ) erg lastig, zou dus sowieso niet eerder gaan aanvragen.

Visa voor 60 dagen wordt incidenteel wel afgegeven mits je de reis volledig op papier zet en alle tickets, hotelboekingen etc. voor de gehele reis aanlevert.
Het is echter de ambassade welke bepaald of je desbetreffend visum krijgt … succes is niet gegarandeerd.

60 dagen is, voor zover ik het kan lezen niet zomaar aan te vragen. Ik zou domweg de ambassade bellen of via een goede visum bureau doen

Ik zit middenin de spoedprocedure voor visum “standaard” de waslijst aan eisen is oneiding…

ik heb mazzel dat ik een paspoort heb uit 2015, met 2 visa erin en een vrouw ben van boven de 40… Dan is er weinig aan het handje

Alles wat afwijkt is drama…

Ik heb het uitbesteed, kost wel extra maar geen gezeik iig…

Ik heb in recente jaren een paar keer een visum voor meer dan een maand aangevraagd voorzien van

  • een bijna compleet reisschema
  • prints van bijna alle hostel/hotelboekingen (sommigen na de aanvraag geannuleerd)
  • de e-tickets/boekingen van de vluchten
  • saldo van creditcard om aan te tonen dat je je in China financieel kunt redden

Gewoon via een normale toerist visumaanvraag via het Chinese Visa Application Service Center
www.visaforchina.org/HAG_EN
Persoonlijk daar (Den Haag, Rijkseweg 60) gebracht (na online afspraak) en een week later opgehaald.
Pasfoto zelf nog niet aangeniet omdat ze eerst een snelle visuele controle doen en bij de balie hebben ze wel een nietmachine :slight_smile:

Ik heb mensen bij de balie gezien die bijvoorbeeld met de trein in- of uitreisden, maar dat niet konden aantonen. Die werden direct weer weggestuurd.

Het “Visa Application Form of the People’s Republic of China” verandert wel eens is mij opgevallen. Het ene jaar moet je meer invullen dan het andere jaar. Over voorgaande reizen of werkgeversinformatie.
Valt reuze mee. Het zijn geloof ik 4 bladzijden. (En dus een lading bijlagen.)
Ze zien dan vanzelf wel dat je meer dan 30 dagen nodig hebt.

Het is sowieso handig om een goed reisplan in elkaar te zetten, want het is een enorm land en verdient wel een efficiënte route.
Ik heb bijvoorbeeld alle uithoeken van Scandinavië in 5 reizen van 3 a 4 weken gedaan en voor een enorm land als Spanje start ik binnenkort de vierde rondreis (twee keer met een deel van Portugal).

Johan

ik heb idd een enorm berg aan papier ingeleverd. Mijn reisschema moest idd onderbouwd worden met tickets, hotels etc. Ik heb dus een strak schema gemaakt, alle hotels via booking.com gedaan (kan je nl. gratis annulering), vliegtickets , bankafschrift etc. etc…

Pasfoto’s mogen niet meer geniet worden, maar moeten geplakt worden.

ik moest ze los aanleveren

Het aanvraagformulier is sinds 2013 niet meer veranderd.
Wel wisselt met enige regelmaat de aan te leveren informatie.
Wel/geen werkgeversverklaring.
Wel/geen bankafschrift.
Wel/geen kopie verzekeringspasje.
Wel/geen oud paspoort enz. enz.

hallo medereizegers uit belgie
ik heb eindelijk een visum gekregen voor 2 maanden hoor.
eerst was het niet mogelijk en na veel moeite heb ik het toch gekregen .
heb de reis in detail opgesteld en de hotels geboekt en de schemas van de bussen aangetoond.
heeft mij 125 euro gekost ja duur maar 2 maanden is toch beter dan 1 maand

ik vertrek morgen ik verheug mij erop

wie zit nog in china nu

Hoi,

Wie heeft er ervaring met het meenemen van de fiets met de Transsiberië express?
Moskou naar Peking?