ja hoor dat kan. die vraag heb ik daar gesteld. ticket voor 60 dagen nemen. terugvlucht niet gebruiken en dan na 60 dagen het land uit.
60 dagen visum betaal je namelijk ook 35 euro voor en voor 30 dagen ook.dan kun je alijd nog eerder weg.
ticket naar thailand boeken is denk ik het voordeligst want vanuit bkk kun je weer goedkoop een enkeltje naar DUS boeken.
maar denk er aan dat je ook om thailand binnen te komen een visum moet hebben (kun je in amsterdam meestal dezelfde dag krijgen, maar dan moet je binnen 3 mnd thailand in gaan) of een ticket dat je binnen 30 dagen het land uit gaat.(dan krijg je stempel als je binnen komt)
Update
Gister hele “dag” geprobeerd te bellen,
voor 14:30 word er niet opgenomen tussen 14:30 en 16:30 ingesprek
(drama/hopeloos dus)
vandaag weer een dag,
Anders donderdag (op mijn vrije dag) maar even langs gaan
Hoop dat het lukt om een visum te regelen voor een maand of 5-6
Ben al vanaf 14:30 aan het bellen, maar nu niet ingesprek maar er wordt gewoon niet opgenomen
zeker chinese feest dag :lol:
@ Karin, (je) mooie link/site met de vlieg tickets naar china werkt helaas niet meer. hoop een tijdelijke storing
update
nu 16:00 uur
tijdens en voor de openings tijden hele dag geprobeerd te bellen… maar nee hoor wederom kreeg ik niemand te pakken… dit keer niet ingesprek maar de telefoon wordt gewoon niet opgenomen.
Mocht iemand nog bellen en iemand ze te pakken krijgen en zin/tijd over hebben om te vragen of het mogelijk is om een visum voor 5-6 maanden te krijgen zou dat fijn zijn! alvast beankt!
Maar zoals het er nu naar uitziet offer ik donderdag mijn vrije dag op om ff naar denhaag te rijden… dit schiet niet op.
Gister ben ik naar DenHaag geweest om mijn Visum te regelen,
Ik had een uitdraai gemaakt van de vlucht die ik wil gaan boeken, (dat was ticket voor 6 maanden)
ik had op mijn aanvraag formulier ingevuld dat ik een multi-entrance Visum wilde hebben.
Na het bekijken van mijn aanvraag zei de beste man ( een chinees ) dat ik gezien mijn reisschema alleen een single-entrance kon krijgen… dus ik zei maar als ik bv naar Hongkong ga moet ik weer een nieuw Visum aan vragen… oke zei hij dan krijg je een double-entrance… dus ik dacht oke (was allang blij dat ik een visum kon krijgen voor 6 maanden dacht ik toen) toen wilde hij al mijn papieren hebben met pasfoto en paspoort, hij had alles en zei… oke dan krijg je een visum voor 60 dagen, en die kan ik dan verlengen in bejing… nog voor dat ik kon reageren kreeg ik een briefje dat ik mijn paspoort en visum volgende week op kan halen… en weg was de beste man…
maar even afwachten hoe dit allemaal gaat aflopen. zodra ik volgenede week mijn visum heb maar kijken of alles klopt (ingangs datum) en dan gelijk mijn ticket boeken voor 6 maanden… en dan gaan uitvolgelen hoe ik hem ga verlengen. en of dat dan gelijk voor de resterende maanden kan of dat dat dan weer voor 2 maanden kan
Wij hebben net ons visum verlengd in Shanghai. Hier in Shanghai kan het max. 2 keer 1 maand maar dan moet je dus wel een registratieformulier hebben van politie (dat krijg je als je bij de politie aanmeld dat je in Shanghai een woning betrekt). Hoe het precies zit als je niet zo’n registratieformulier hebt, durf ik niet te zeggen…misschien dat je dan je hotelboekingen moet aantonen voor die komende maand…en of het in Beijing hetzelfde gaat…durf ik ook niet met zekerheid te zeggen maar dat neem ik aan van wel.
Wij hebben nog steeds een L-visa, in Hong Kong gehaald voor iets van 150 HKD. Hier, in Shanghai verlengen, kostte 160 rmb.
Wat ik me trouwens afvraag, misschien weet iemand dat, is er een maximum aantal keren dat je een visum voor China mag aanvragen? Of ka ik gewoon steeds als mijn visum verloopt naar Hong Kong om een nieuw visum te halen en weer terug?