hey allemaal! Ik ben met een onderzoek bezig over hoe de mensen nou eigenlijk tegen Zuid-Afrika aankijken! Dus: wat is het imago van Zuid-Afrika? Hoop op reacties! Groetjes, Chloe
Beste Chloe,
Interessante vraag eingenlijk.
Ik ben nog nooit in Zuid-Afrika geweest, maar ik denk dat in je de grote steden kan spreken van een goede welvaart en economisch stabiel. Het platteland daarentegen lijkt me arm. Platteland een echt Afrikaans volk (zwart) en stad erg westers gericht (veel engels en nederlandstalig?).
Dat is mijn beeld
Sil
hoi chloe,
ZA is wat mij betreft een uitstekend ontwikkeld afrikaans land, er is veel te zien. OOk heel veel verschillen, hoewel de blackempowerment zeker al wel voor veranderingen heeft gezorgd is het leven na de appartheid voor een hele grote groep mensen nog steeds niet erg anders. Ik vindt het prachtig dat al het moderne heerlijk samen gaat met traditioneel en het is echt een land in beweging, je voelt gewoon dat er belangrijke dingen gebeuren. Kaapstad is een geweldige stad die door de ligging met de tafelberg bijna op een dorp lijkt, veel mooie natuur, vergeten bosjesmannen afstammelingen… wat wil je eigenlijk precies weten? Natuur, cultuur…politiek??
groet
Goede stijgende economie, zwarte en blanke mensen. Deels ontwikkeld en deels onderontwikkeld. Ik denk dat het in de steden in ieder westers aandoet. In het binnenland nog veel Afrakaanse cultuur.
Xander
Mijn beeld van Zuid Afrika is misschien niet helemaal correct.
Toen ik een keuze ging maken in welk land ik wil gaan backpacken, stond Zuid Afrika ook op mijn lijstje, maar die heb ik geschrapt, omdat ik bang ben dat het voor een alleenreizende meid niet erg veilig is. Het is misschien niet helemaal correct, maar het is wel mijn beeld/angst. Ondanks dat lijkt Zuid Afrika mij qua natuur een ontzettend mooi land, en ook een land waar ik ook vast nog wel een keer heen wil, maar niet alleen…
Hi,
Ik ga eind deze maand voor de 3e keer naar Zuid Afrika…
Ik zie Zuid Afrika als een supermooi land maar het heeft heel grote tegenstellingen. Rijk en arm, men leeft naast elkaar. Ik vind het moeilijk om te zien dat er nog ontzettend veel arme slechtgeschoolde mensen zijn die blijven hangen in de sloppenwijken. Toch zie je in diezelfde sloppenwijken ook juist blijdschap en trots. De steden zijn inderdaad erg modern en ogen westers maar alles is net iets minder.
Qua werken is men veel relaxter, de hele mentaliteit is anders. Ook tijd speelt daar een veel minder belangrijke rol dan hier.
Ik denk dat het wel redelijk gaat met Zuid Afrika maar ze hebben zeker nog heel veel problemen die ontzettend nodig moeten worden opgelost. Zuid Afrika kan wel wat hulp gebruiken van andere landen om al deze problemen op te lossen. Het zal nog heeel erg lang duren voordat de gevolgen van de apartheid zijn verdwijnen. Heel moeilijk om alles weer opnieuw op te bouwen… (maar ja, da’s mijn mening maar…)
Zuid Afrika is in elk geval een land waaraan ik gelijk verkocht was!
Beste Chloë,
Sorry voor de late reactie maar ik ben pas lid van vandaag. Mijn vriend en ik maakten drie jaargeleden een rondreis naar Zuid-Afrika en het was echt een fantastische reis. De organisatie was goed. We hadden hele goede gidsen die Zuid-Afrikaans spraken wat een extra dimensie gaf aan de reis. De inwoners die we daar ontmoet hebben waren héél vriendelijk. En de natuur is daar ook héél prachtig.En alles gaat daar in een paar versnellingen trager dan in ons Belgenlandje, dus vooral rustgevend ook. Een echte aanrader.Maar volgens mij moet je vlug zijn om er heen te gaan want de prijzen beginnen enorm te stijgen. Wij gaan zeker nog terug . Maar eerst willen we nog wel enkele andere landen bekijken. Wat me ook opviel dat het een hééééél proper land is.
Groetjes Bine®