hehehehehe ik vond het wel grappig om te lezen ! Heb me echt te pletter gelachen !
Ik ook geloof me!!! Kan me er alles bij voorstellen!!! Heb dubbel gelegen!!!
![]()
of hoe jullie nederlanders het ook zeggen hihi
Zo zeggen we dat hoor, geloof me!!!
Hoe zouden jullie het zeggen dan?
![]()
Ik lag onder tafel van het lachen, ik lach me te pletter, ik lach me krom, en in ons west vlaams dialect: ké mie e krieke geleid
Dit even ter zijde hihi
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA juist dat dialect dus!!! HAHAHAHAHAHA
Helemaal goed!! En al die andere uitdrukkingen zijn er bij ons ook dus
![]()
Wel, eigenlijk moet ik toegeven dat ik mijn eigen dialect hier in mn streek zelf niet versta ! Nu en dan vraag ik ook wat om uitleg hier omdat ik zelf opgevoed ben in AN
Trouwens vakantieherinneringen:
Gaan op vakantie naar Duitsland, net over de grens gaan we warm eten! Nemen iets van vlees, patat en sla. Mijn zus, toen een jaar of 6, zei meteen:
Zo dat proef je meteen he!! DUITSE SLA!!!
![]()
hehehehehehehehehe das ook een goeie !!!
Ach ja, kinderen he!!!
Hihi
![]()
HAHAHAHHAHAHAHAHHAHAHHAHA wat een geweldige verhalen weer!!!
Kom ik weer aan, en ja weer die kleine:
Zitten hier in een dorp verderop in een turks restaurant. De kleine besteld ‘turkse’ kipnuggets, friet en appelmoes. Eenmaal aan het eten komt de ober vragen of het smaakt. Trekt hij een heel bedenkelijk gezicht, zal ik het zeggen of niet. Dus wel: die turkse appelmoes smaakt wel wat pittig meneer. Hebben jullie er soms wat bier onderdoor gedaan?
hahahahahahaha!
Ohw trouwens! Ik was vandaag aan het oppassen, zit het jongste meisje (3 jaar) te fantaseren hoe geweldig het wel niet zou zijn, als ik met hun op vakantie zou gaan en jawel waar heen…TURKIJE!!! Hahahaha geweldig! Nou ik ging meteen met haar mee fantaseren ![]()
Wie niet? Die vakantie gaat door en haar ouders betalen de vakantie voor je…
Dat is dan het betere werk, als je maar niet de hele vakantie hoeft op te passen(hihi) al denk ik dat er wel leuke vakantie-verhalen van kunnen komen
![]()
Hee, ik heb eigenlijk ook weleens iets mals meegemaakt.Ik was in Marmaris in de Hamam en aansluitend natuurlijk een heerlijke massage. Nou ben ik nogal groot van stuk, dus die man kon zich helemaal uitleven met die massage. Het was voor mij de 2e keer dat ik daar was en ik was dan ook wel beter in staat om me te ontspannen en ervan te genieten dan de eerste keer. Enfin, zo halverwege die massage vraagt die man: good massage?? Ik zei dus : yes hoor, good massage( of zoiets). Waarop die man mij nog steviger ging masseren. Ik dacht dat dat zo hoorde en ach ik kan wel wat hebben nietwaar! Even later vroeg hij weer: Good massage? en ik weer ja hoor, een hele beste massage, haha. Ging hij weer harder en steviger masseren. De vrouw naast mij lag ondertussen helemaal in een vouw en ik snapte eigen;lijk niet zo goed waarom. Maar goed, nadat het klaar was en ik naar de kleedkamer liep, kwam die vrouw naast me lopen en zei lachend: was het een stevige massage zeker? Ik beaamde dat en ze legde mij uit wanneer de masseur vraagt: good massage?, dat hij dan niet bedoeld of hij het goed doet, maar of de massage steviger moet…Tsa, en ik had dus 2x jaja gezegd! Ik vond ook al dat het idd wel erg hard eraan toe ging, maar ik ging er dus vanuit dat het zo hoorde. Ik heb er in elk geval wel iets van geleerd. Als ze nu aan me vragen of er een good massage moet komen, dan zeg ik wel dat het zo prima is en dat het niet anders hoeft…
groeten Marjan
Ik heb ook nog een verhaal! Schoot me net te binnen. Weer in mn 2 maanden verblijf in ALanya afgelopen zomer.
Ik had heel erg last van mijn rug, schouders en nek. Ik had vooral last van mijn rug. Dus Faruk (een goede vriend van me tijdens mijn verblijf daar, ook die jongen van het raki-drink-verhaal) die zelf een professionele masseuze kent (hij is bokskampioen geweest) kwam met het geweldige idee om mij daar ook heen te laten gaan! Nou dat vond ik zeer zeker wel een goed idee!!!
Wij helemaal met de bus van Alanya naar Okucalar, waar een russische vrouw op me stond te wachten om me te masseren.
Ik heb heerlijk genoten van de massage, aan het einde (na een uur!!!) zei ze: “Ga nu maar even slapen” Nu dat hoefde ze ook geen 2x te zeggen, dus ik heb nog een half uur liggen slapen daar, HEERLIJK!!! na de massage was alle pijn verdwenen!
Goed en wel weer aangekomen in Alanya, gingen Faruk en ik s’avonds wat drinken in een hotel in de buurt. Ik weet niet hoe we op het idee gekomen waren, maar na een aantal alcoholische drankjes te hebben genuttigd moest ik een atletische move laten zien… Dus ik moeilijk doen, krak… weer door mijn rug! AUW!!! Ik was weer terug bij af…
Hhahahaha herinner me ineens weer iets! Onduidelijkheden over hoe je hamam nou uitspreekt ![]()
2 dagen voor we naar ALanya zouden gaan, loop ik met die vriendin die mee zou gaan, over straat. Zegt ze ineens: “Als ik in Turkije aankom, heb ik echt wel meteen een imam nodig!!!” (ondertiteling: ipv imam bedoelde ze hamam)
In mei was ik met mijn ouders in Alanya, komen uit de hamam en mijn moeder vertelde aan iedere Nederlander die het maar wilde horen, dat ze de hamas echt heerlijk vond… (en weer wordt hamam bedoelt)
Och ja de hamam, ook soms een verhaal apart. De eerste keer dat we gingen was dat niet bepaald een serieuze bedoening. Twee jonge masseurs die niets liever deden dan met ijskoud water in de ronde gooien. En als ik ergens niet tegen kan is het ijskoud water. Hadden ze al heel snel door en was dus steeds de pineut. Maar alles went dus op een gegeven moment ook koud water. Toen kwam de massage. Doen er alles aan om je te laten piepen maar daar kan ik dus weer goed tegen, mijn vriendin niet. Dus die was toen het haasje. De ene kreun na de andere. Op een gegeven moment ben je uit gelachen en kun je warempel ook nog ontspannen. En soms ook te goed denk ik. Kan eigenlijk niet goed op mijn buik liggen, krijg dan last van mijn rug en kan dan niet meer overeind. Had daar niet aan gedacht en tja, die rug komt ook aan de beurt. Op de buik dus. Einde massage …mocht opstaan…maar kwam niet meer overeind…hij trekken…maar kreeg me geen centimeter van de plaats. Kon wel door de grond zakken van schaamte :embarrese .