Hoe veilig is het nu in het zuid oosten van thailand?

hoi
ik ben vanplan volgende week de grens van maleisie (te hoogte van kota bahru) over te steken naar thailand.
Nu hoor ik allemaal losse stukje van wat er in thailand aan de hand is maar hoe veilig is het nou in het zuiden?
Voorheen wareen daar steeds die rellen enz.
is het misschien verstandiger om aan de westkust over te steken of maakt dat niets uit!
groetjes lotte

maakt niets uit of je nou oversteekt in oost of west maleisie. het zuiden van thailand is gewoon niet veilig.
al gebeurd er minder/niets met treinen dus die zou wel veiliger zijn.

Maakt weldegelijk uit. Het geweld beperkt zich tot nu toe tot de 3 meest zuidelijke provincies aan de oost kust, waaronder Narathiwat en Yala. Het is met name daar oppassen en alert zijn. Voor de trein naar Maleisie maakt het inderdaad weinig uit, deze is tot nog toe buiten schot gebleven en dat zal waarschijnlijk ook wel zo blijven.

Enkele maanden geleden is er een bestand afgekondigd met ‘de opstandelingen’. Sindsdien hoor ik vrijwel geen geluiden meer over bomaanslagen en aan slagen op personen in de 3 provincies.

Ik heb dus het idee dat zelfs deze provincies op het moment veel veiliger zijn dan zij voorheen waren.

dank jullie wel voor de reacties.
Denk dat ik maar gewoon moet oversteken. sommige dingen zijn toch nooit te voorspellen, misschien is het nou rustig maar zodra ik daar sta ontploft er een bom (even afkloppen dus).
Dus trein is in het verleden het veiligst geweest. zal proberen die dan te pakken naar hat yai.
groetjes