Trein Surat Thani naar Kuala Lumpur en Singapore

In augustus a.s. ben ik een aantal weken in Thailand (ook in Phuket), maar ik wil ook een avontuurlijke trip maken per trein van Surat Thani naar Kuala Lumpur + Singapore. Ik weet dat het een aantal uren reizen zal zijn. Heeft iemand enige kennis en/of ervaring met zo’n treinreis? En hoe staat het met de ‘politieke’ situatie in Zuid-Thailand/Maleisie, enige gevaren??
Alvast bedankt voor de antwoorden.

Wat betreft Maleisie:zijn de risicogebieden aan de oostkust van Sabah. In het verleden hebben zich gevallen van kidnapping door terroristische organisaties voorgedaan aan de(ten oosten van de lijn Kudat –Tawau) en de eilanden (onder andere Sipadan en Pandanan) gelegen in het grensgebied met de Filipijnen.
Wat betreft Thailand:In de vier zuidelijke provincies Yala, Narathiwat, Pattani en Songkhla vinden er regelmatig aanslagen plaats.Het gaat daarbij om bomaanslagen, brandstichting en gerichte moordaanslagen. De aanslagen zijn voornamelijk gericht tegen Thaise gezagsdragers,niet tegen de gewone toerist die met zijn backpack door dit gebied trekt,een beetje waakzaamheid kan geen kwaad.

1 like