Ik wil volgend voorjaar per trein de route van de Eastern Orient Express volgen, van Singapore naar Maleisie (Kuala Lumpur) en door naar Thailand, via Bangkok en onder andere Chiang Mai. Ik wil ook stoppen in Penang.
Eventueel wil ik dan nog door naar Luang Prabang in Laos, uiteraard niet per trein.
Heeft iemand deze route per spoor al eens afgelegd? Ik zou graag tips over bezienswaardigheden, plaatsen onderweg die ik absoluut moet bezoeken, comfort enzovoort van jullie krijgen.
Ik heb toe een jaar geleden ook al eens gekeken om zoiets te doen en dan met de trein van Penang naar Thailand te gaan. Wij liepen daar tegen een aantal problemen aan.
De veiligheid, door het ministerie van BZ wordt afgeraden door de zuidelijke provincies te reizen. Het schijnt met de trein wel veilig te zijn, maar mocht er wat gebeuren, dan vraag ik mij af of je wel verzekerd bent etc.
Je visum is in Thailand maar 15 dagen geldig geloof ik als je over het land binnenkomt. Via de lucht is het geloof ik 30 dagen (de exacte dagen weet ik niet meer, maar zoiets is het)
De reistijden van de trein zijn veelal 's nachts en dus is er weinig te zien, het vliegtuig is dan vaak handiger en sneller.
Dat waren voor ons destijds redenen om vanaf KL naar Koh samui te vliegen bijvoorbeeld.
Succes met voorbereiden en mocht je het uiteindelijk allemaal wel gaan dan lees ik graag hoe het geweest is.
Bedankt voor je opmerkingen. Reden te meer om het allemaal goed voor te bereiden, hoewel ik wel gewend ben aan lange treinreizen, ook 's nachts.
Ik kan maar maximaal een maand weg, dus ik zal sowieso keuzes moeten maken.
Voor Thailand zal ik dus niet meer dan twee weken uittrekken.
Als ik ga (kans is best groot:)), zal ik op dit forum laten weten hoe het was.