Van uit Thailand naar Maleisie en welke Route

Hallo,

Wij zijn 2 Kameraden die een reis gaan doen door thailand en Maleisie
op 25 september beginnen we in Bangkok en gaan daar een maand rond trekken hier is onze route al bekend maar nu komen wij rond 23 a 24 september bij de grens van Maleisie aan.

Waar kun je het beste de grensoversteek maken aan de westkust(langkawi) of oostkust (kota Bhura)?

en willen graag de volgende plaatsen/plekken aandoen mocht daar genoeg tijd voor zijn:
Langkawi
Penang
Cameron Highlands
Taman Negara
Kuala Lumpur
Malekka
en aan de oostkust
Kota Bhura
Perhentian
tot aan Kuantan
en onze eindbestemming zal singapore zijn en van daar nog een half jaar Australie er aan vast knopen.

Welke kant beginnen kunnen we het beste beginnen de oost of west kant?
is dit allemaal makkelijk met openbaar vervoer te doen of kun je het beste een auto huren?
Moeten we eventueel ook een aantal dingen weg laten aangezien we “maar” ongeveer 21 dagen hebben?
Of heeft iemand nog tips voor leuke dingen die we onderweg nog tegen kunnen komen?

Alvast bedankt voor de reacties

ligt er uiteraard aan waar je eindigd in Thailand, je kan met de ferry van bv koh lipe naar Langkawi gaan.Zorg dan wel dat je ruim op tijd bent om je papieren in orde te maken, je krijgt een 90 dagen stempel voor Maleisie, wij hebben geen visumplicht in dat land. Verder zou je bv kunnen doen.

Langkawi- Penang- cameron highlands- Taman negara-Perhentian-en dan afzakken naar Singapore. Dan heb je voldoende aan 21 dagen en een mooie mix van afwisseling.

Veel succes

Hallo

bedankt voor je reactie, waar moet/kom je de grens over.
en wat moet je allemaal regelen daar alleen formulier in vullen neem ik aan.
en hoelang duurt dat ongeveer. Die route wat jij zegt had ik ook een beetje in gedachten
maar dan mis je wel kuala lumpur of kun je die dan beter daarna pakken of geheel overslaan?

Hallo,

Je kan vanuit verschillende plaatsen de grens over.
-over water met de ferry vanuit Pak nam (ligt op het vaste land via Koh Lipe/Koh Adang)
-over land via Sungai Kolok en via Padang Besar met de trein (geen idee hoe dat met je visa werkt)
-En er zijn nog twee grensovergangen in Betong en nabij Sadao.

Het is inderdaad alleen een formulier invullen/ stempels en raak je exitformulier niet kwijt. Was er in een uurtje klaar mee!

Zou zelf Kuala Lumpur overslaan als je toch naar Singapore gaat, maar ik ben ook niet zo van de steden, echter dat is geheel aan jullie natuurlijk.

Succes,

Groeten peter

De zuidelijke provincies aan de oostkust van Thailand zijn volgens mij door de Nederlandse overheid als niet veilig verklaard als ik het mij goed herinner. Het schijnt dat je redelijk goed met de boot vanuit Thailand naar Maleisië kunt. Via de Westkust kun je met de trein, maar zelfs die rijdt door de provincies die je beter kunt mijden. Maar heel veel toeristen schijnen het te doen.