Via Bangkok naar Kuala Lumpur reizen...

Goedemiddag,

In 2001 en 2002 heb ik een heerlijke tijd tezamen met mijn vrouw en dochter ( toe 3 - 4 jaar oud ) gehad in Thailand en komend jaar willen we met onze beide dochters (dan 9 en 5) nog een keer die kant opgaan. In 6 jaar kan alleen een hoop veranderen en we willen ( naast de highlights van de vorige bezoeken aan Thailand ) ook nog wel wat nieuwe plaatsen bezoeken. Op dit moment zitten we te denken aan een reis van een week of 6 aankomend in Bangkok, afreizend naar het zuiden via Penang en de Cameron Highlands naar KL toe en vanaf daar weer terug naar Nederland vliegen.
Heeft iemand daar ervaringen mee? of reisverhalen van zo’n reis op het net gezien? ( ik heb er wel naar gezocht maar kan niet zoveel vinden) verder iemand ervaring met grensovergang Thailand/Maleisie, visa, inreisdocumenten, noodzaak inentingen in bepaalde gebieden??
Ik weet het een hoop vragen maar met voorbereidingen kan je niet vroeg genoeg beginnen en dit soort fora geeft meestal de beste onafhankelijke info uit de eerste hand die je kan krijgen.

Alvast bedankt weer!

McFly

als je van thailand naar maleisie gaat met de trein. is de overgang heel gemakkelijk. je blijft op een perron stil staan en dan moet je de trein uit met je bagage je moet door een gangetje thailand uit en dan om een hokje maleisie in. alleen wat stempels voor in en uit en klaar. en dan 1 1/2 uur wachten voor de trein weer verder rijdt. je mag dan 3 mnd met je gratis visum in maleisie verblijven.
en inentingen voor maleisie niets anders dan voor thailand. alleen op borneo komt malaria voor.

een enkeltje bkk en enkeltje vanaf kl naar nld is wel duurder dan een retourtje bkk.

mocht je nog iets willen weten laat het me maar horen, ik heb vorig jaar deze reis gemaakt.

Hi

Als je met de bus gaat: Geen idee hoe je vanuit Thailand naar de Cameron Highlands kunt reizen. Wel weet ik dat je met de bus vanuit Alor Star in het noorden in 7 uur in KL bent.
Het is een tijdje geleden, maar toen ik mijn reis naar Maleisie plande, meende ik dat sommige delen, waaronder Cameron Highlands, vrij lastig te bereiken zijn vanuit het noorden van Maleisie. Het lijkt alsof alles een beetje via KL gaat

Over de grensovergang Thailand-Maleisie weet ik niets, behalve dat er in het uiterste zuiden van Thailand, nog wel eens gedonder is met moslims

Zou ook geen enkeltjes boeken, want dat is inderdaad erg duur.
Je kan het beste een retourtje Bangkok kopen (dan kan je vanaf Kuala Lumpur een goedkoop ticket kopen met Air Asia van KL terug naar Bangkok) of een zgn. open jaw ticket met bijvoorbeeld KLM of Malaysia Airlines: heenvliegen naar Bangkok en terug vanaf Kuala Lumpur…

Ligt er ook een beetje aan wat je in Thailand wilt bezoeken natuurlijk.
Je kan in Thailand tot Satun reizen daar de ferry nemen naar Langkawi,
van Langkawi met de ferry naar Penang dan is het zeker leuk voor de kinderen een dag of 3 in Bukit Merah op het vaste land te verblijven vervolgens door naar Cameron Highlands 2 dagen is zat met kinderen evt Taman Negara tja Maleisie heeft eigenlijk zoveel te bieden. Een dag of 4/5 snorkelen aan de oostkust bijvoorbeeld Kijk anders eens op mijn log www.ceesenmarjolein.punt.nl Wij wonen in Maleisie!
groetjes uit een zonnig Langkawi