Hoe Veilig is Chiang Mai momenteel

Hi,

Zoals in een ander topic al aangegeven willen we ipv naar BKK te gaan naar Chiang Mai reizen.

We begrepen echter dat er daar ook protesten zijn, weliswaar in mindere mate.

Kan er iemand ons vertellen hoe veilig Chiang Mai is? Kan je er gewoon onbekommerd de ‘toerist’ zijn?

Bedankt alvast,

Yalika

Ik had verleden week (dinsdag)nog een chatsessie met een restauranthouder die een zaak heeft in Chiangmai.
Er waren wel een paar betoginen(kleinschalig)op enkele regeringsgebouwen,maar niet in de mate om te zeggen dat Chiangmai onveilig zou zijn voor de toeristen!!
Ik zal bij gelegenheid een E-mail sturen naar mijn goede vriend in Chiangmai,om te weten hoe de situatie momenteel is.
Zal dan ook vragen,als er ongeregelheden zijn dat hij me een e-mailtje kan sturen,zodat ik de info kan plaatsen op het Thaiforum!

Hee Yalika,

Begrijpelijk dat je je zorgen maakt.
Bedenk echter: De Thaise bevolking is qua economie voor ongeveer 25 % afhankelijk van het toerisme, dus er gebeuren in principe geen dingen die tegen de belangen van de toerist indruisen.

Men zal altijd alles doen om geen negatieve verhalen over Thailand de wereld in te krijgen.
Voorbeeld:
Vele toeristen incl. ikzelf waren bij de bezetting van het vliegveld door de “gele shirts”. We konden niet vertrekken. Vliegmaatschappijen, reisagenten, NL regering doen eigenlijk niets, omdat ze alleen doen wat in hun voorwaarden staat. De Thaise regering zorgde ervoor dat elke toerist
OF gratis in een hotel met 3x per dag een maaltijd kon verblijven OF een tegemoetkoming van 2000 baht per dag kreeg om dit zelf te kunnen regelen. Ikzelf heb 8 dagen van deze regeling gebruik gemaakt, er zijn er geweest die 20 dagen lang niet konden vertrekken. Door de Thais ben ik verzorgd, dat kan ik van alle andere partijen helaas niet zeggen.

Een paar weken geleden was ik er nog, op 26 mrt vloog ik terug, op het eind 3 dagen Bangkok, niets van de "rode shirts"gemerkt.

We hebben voorlopig onze reisplanning behouden…

We gaan CHiang Mai doen, en dan gaan we naar Kuala Lumpur, we hebben maar 12 dagen, dus dat zal al een mooie trip zijn. Als we tussendoor nog 2 daagjes van het strand of een resort ergens kunnen genieten zijn we tevreden.

Groetjes
Yalika

Zoals de situatie nu is(heden)zal het binnen een paar dagen stoppen met de bezetting van verschillende gebouwen&wegen.
Bijde partijen gaan aan de onderhandelingstafel zitten,wat ik er kan van uitgaan (zie artikel:op de subpagina,red shirts!!)

jippieeeeee