Chiang Mai en het weer

Vanaf 30 oktober staat er een verblijf gepland in Chiang Mai van 4 dagen.
Maar de berichten omtrent het weer maken me ongerust.
Wie kan me vertellen hoe de situatie nu (13-10-2011) is en wat wordt er verwacht voor de komende weken.
Is het wel verstandig om naar Chiang Mai af te reizen? Is het overstroomt? Is het mogelijk om rondom Chiang Mai de activiteiten uit te voeren?
Wie kan me antwoord geven??

Toevallig vandaag ff gecheckt bij mijn collega op het kantoor in Chiang Mai en het was de laatste dagen heerlijk warm en zonnig. Tuurlijk is het mogelijk dat er nog af en toe een tropische bui valt, maar als het goed is (zeker weten kan je het nooit) heeft Chiang Mai het ergste achter de rug.
Activiteiten rondom Chiang Mai kunnen uitgevoerd worden.

Bedankt Davenuman.
Een buitje is niet zo erg, maar om de tijd door te brengen in overstroomd gebied lijkt me geen aanrader.

Overstroomd is Chiang Mai zeker niet meer. Een dag of 10 geleden stond het wel onder water, maar dat heeft maar een dag of 2 geduurd.
Alle ellende is nu in andere delen van het land (Ayutthaya, Lopburi, Nakhon Sawan) en wordt morgen en/of overmorgen in BKK verwacht…

Dat is fijn om te horen. Bedankt voor de informatie! Wij verblijven namelijk van 31 oktober t/m 3 november in Chiang Mai! En wat hebben we er zin in! Yeahh!

Vlieg je naar Chiang Mai of ga je met trein/bus ?

Wij vliegen op 31 oktober in de ochtend naar Chiang Mai.
We hebben voor nog geen 1000baht promotickets bij AirAsia.
Ik heb het persoonlijk niet zo op trein-/busreizen, duurt me te lang… :wink:

We komen 29 oktober aan in bkk, maar zullen dan kapot zijn omdat we 2 nachten in het vliegtuig hebben doorgebreacht en een hele dag hebben rondgelopen in Dubai! Daarom blijven we bij aankomst in bkk 2 nachtjes daar (in de buurt van het vliegveld) om uit te rusten, zodat we fit aan onze reis kunnen beginnen… :slight_smile:

Welke bezienswaardigheden ga je allemaal aan doen in Chiangmai,Cindy?

We hebben een globale planning gemaakt en tot nu toe willen we de volgende dingen zien/ondernemen:

• Doi Suthep
  • Mae Sa Elephant Camp
  • bezoek aan Mae Rim
  • Doi Inthanon National Park
  • Wat Umong
  • Kookcursus
  • Gezellig rondwandelen over de night market en door de oude stad

Goed om te horen dat je gaat vliegen ! Treinen tussen Bangkok en Chiang Mai rijden nu niet en bussen rijden om. Durf niet te zeggen hoe dat eind oktober zal zijn…

Hopelijk zijn de weersomstandigheden dan beter!! Maar wat ik hier op het forum heb gelezen, is dat de omstandigheden in Chiang Mai weer zo goed als normaal zijn en dat het er warm is! Heb ik dat niet van jou gelezen? Zou kunnen, hihi!

Ik hoop dat de problemen in Bkk dan ook voorbij zijn, zodat we zorgeloos kunnen genieten van onze welverdiende vakantie!! :slight_smile:

ha ha !! Wat Umong,geweldig!!!
Cindy,aan de ingang heb je een kiosk waar men brood en korrels verkoopt voor de vissen te voeren.(20bath)
Moest je eventueel op een zondag naar deze plaats gaan,dan kan je eventueel een praatje slaan met de monikken die daar verblijven.
Een goede raad:zorg wel voor vervoer voor op de terugweg! tax’s en tuk tuks komen daar niet om de 5 minuten langs.
Je kan eventueel met de fiets naartoe trekken of motorbike.
Raad je ook aan om s’morgens Doi Suthep&Doi Pui en kingplace vroeg te bezoeken,smiddags kan je de plaatselijke dierentuin bezichtigen!
Nog een tip:Sankampheng hotsprings! heerlijk voor je vermoeide voetjes !
De hotsprings zijn 30km verwijderd van Chiangmai.

Wat Umong, die tip heb ik van jou overgenomen… Dus we zijn zeker van plan om die te checken!
Helaas zijn we er van maandag t/m donderdag, dus kunnen we geen gesprek aangaan met de monniken. Maar hey, we zullen wel geïmponeerd zijn van Wat Umong… :slight_smile:

Bedankt! Als je verder nog tips hebt, graag!

Trouwens, het nationaal park Inthanon heb je mij ook aangeraden, dus we vertrouwen op je mening. We waren aan het twijfelen om de bergstammen te bezoeken of dit nationaal park te bezoeken. We houden niet zo van aapjes kijken en ik krijg de indruk dat dit wel het geval is bij een bezoek aan de bergstammen. Dus hebben we besloten om de geweldige natuur in te gaan!