Bangkok - Chiang Mai - Krabi

Hai,

Ik vertrek volgende week donderdag 11 augustus voor 2.5 week naar Thailand. Heb alleen mn vliegticket geboekt. Ik ben al weken bezig met het bedenken wat ik allemaal wil zien en doen. Aangezien ik niet veel tijd heb moet ik echt keuzes maken. Mijn plan is om van Bangkok naar Chiang mai te reizen per trein of bus, maar kan iemand mij adviseren over een goede slaapplek in Chiang Mai? en hoeveel dagen zal ik daar blijven? Vervolgens wil ik van Chiang Mai vliegen naar Krabi of een andere badplaats om te genieten van de witte stranden… (een van de eilandjes)
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren in het maken van een reisplan… (heb niet veel tijd meer:-) en moet je een vliegticket van te voren boeken? of kun je die ook ter plaatse kopen?

Groetjes Denise

Om iets van het schitterende chiangmai tezien moet je er wel zo’n 5 dagen voor uittrekken Denise!bezienswaardigheden oa: Doi Inthanon,Wat Doi Suthep,Doi Puy,king palace,dierentuin,Mae Rim(orcideeenfarm,snakefarm,olifanten kampen)Sankampheng hot springs,hang don(ateliers waar men schilderijen maak uit hout of zilver)Voor een goed hotel zal er één vermelden namelijk"Liam Suan dok mai guesthouse" prijs=14euro per overnachting,mooi zwembad in een tropishe tuin, het volgende ligt ook in Chiangmai en 10minuten wandelen van de nightbazaar=hotel Chiangmai gate mooi verzorgde kamers speciaal voor backpakkers prijs=420bath! het hotel heeft ook een zwembad.gegroet:georgessiam

Je plan is prima, je neemt de tijd om te genieten van drie plaatsen.

Niet van tevoren boeken, er gaan vluchten genoeg, wel vaak met overstap op BKK. Gewoon genieten, en als je het tijd vindt om op te stappen, gewoon doen, je kunt een dag van tevoren prima een ticket regelen.

Hans.

Van Chiang Mai naar Krabi zijn er geen non-stop vluchten, dus idd overstappen in BKK. Je kan evt met Air Asia non-stop van Chiang Mai naar Phuket vliegen en vanaf Phuket verder reizen naar een van de eilandjes in de buurt.
Ticket kan je idd dag voor vertrek nog boeken, maar dan betaal je over het algemeen wel meer dan als je van tevoren boekt, helemaal in augustus wat toch een redelijk drukke maand is vanwege de zomervakantie. Maar als je niet van tevoren aan een vlucht vast wilt zitten, kan je deze ook gewoon ter plaatse boeken.

Je hebt 2,5 week de tijd en zou dus evt ook nog een korte stop in Ayutthaya kunnen maken. Trein (of bus) van BKK naar Ayutthaya, dagje tempels bekijken en in de avond nachttrein van Ayutthaya naar Chiang Mai.

Bedankt voor de reacties allemaal!, hier kan ik zeker iets mee…
Overigens sla ik Bangkok over Hans… trekt mij niet heel erg, breng liever meer tijd door in Chiang Mai en nu ook Ayutthaya!

Denise moest je in ayutthaya verblijven(gewoonlijk is dat één dag)dan kan je ook het “apenstadje Lopburi” bezoeken het ligt maar slechts 100km verwijderd van Ayutthaya(richting noorden)ikzelf heb dit stadje al bezocht vond het echt gezellig!In lopburi heb je verscheidende tempels die de moeite waard zijn om eventueel te bezoeken.Ook de makaak aapjes die je om eten komen schooien,vond ik grappig!wel zien dat je niet al te proper kleren aandoet Denise!!!
hieronder nog wat info betreffende Doi Inthanon(echt adembenemend de watervallen)

Hoi, al terug van de reis?

Heb zelf ook een geweldige reis gemaakt door Thailand.

Hier een klein verhaaltje over deze reis.

Van Bangkok naar Chiang Mai