Hoe van Nelson/Zuider eiland naar Auckland?

Hallo,

Wij brengen onze laatste dagen op het zuidereiland bij Abel Tasman door. Hoe kunnen we het leukste/snelste naar in auckland komen in 1 of 2 dagen? Uiteraard kun je vliegen vanuit Nelson, dan ben je er zo. Maar zijn er bv ook treinen vanaf wellington naar auckland? Hoelang doen die er dan over, zijn ze qua rijden betrouwbaar en nog belangrijker heb je mooi uitzicht onderweg?

BVD!

Jazeker! Dat is de Overlander, een trein die inderdaad tussen Wellington en Auckland rijdt. Zie http://www.tranzscenic.co.nz/services/overlander.aspx voor boekingen.
Ik heb zelf niet met de trein gereisd, maar heb wel goede dingen gehoord over de treinen (schoon, goede catering, etc) en als ik het stuk zie dat hij rijdt, is het zeker een mooie rit.
De website zegt: The Overlander journeys through the heart of the North Island, travelling between Auckland and Wellington. Along the way you pass the Central North Island ski towns of National Park and Ohakune, the volcanic plateau, Mount Ruapehu, the world famous Raurimu Spiral, and stunning river gorges - all from our panoramic windows or open air viewing decks allowing you the best possible views.

Newman Coachlines heeft trouwens ook een bus die je in een dag van Wellington naar Auckland brengt: vroege boekers krijgen de rit soms al voor een tientje, mocht je ook nog een beetje je budget in de gaten moeten houden. :wink:

dat is een goede tip, die trein is net zo duur als vliegen, vergeleken met vliegen va christchruch zelfs een stuk duurder! Maar ja wel leuk als je op die manier het land nog kan zien :wink:

Er wordt inderdaad vaker gemopperd op de prijs hoor, maar treinen in NZ lijkt me inderdaad een belevenis op zich!

Oh, en vergeet “car relocating” niet.
Voor sommige verhuurbedrijven mag je voor een prikkie een auto huren, als je hem terugrijdt van Wellington naar Auckland. Moet inderdaad wel vaak binnen 1 of 2 dagen, maar dan ben je nog weer iets meer baas over je eigen stops. :slight_smile: