ik ben druk bezig met de planning voor een 18daagse trip naar Thailand. Ondanks de weinige tijd willen we naar het noorden en het zuiden toe. Het plan is om na twee dagen Bangkok met de slaaptrein naar Chiang Mai te gaan, en daar een aantal dagen een jungle trek te doen.
Van Chiang mai willen we naar het zuiden, om vanaf Surat Thani een aantal dagen naar Khao Sok NP te gaan.
Nu weet ik dat er voor weinig geld binnenlandse vluchten te vinden zijn, maar is er ook een handige manier om met de trein of bus deze reis af te leggen?
Overigens willen we daarna naar Krabi en Koh Phi Phi…is dit te doen in die 18 dagen?
Je hebt maar 18 dagen Mandy,denk dat je best een vliegticketje Chiangmai/Phuket boekt en daaruit de bus nemen naar Khao Sok.
Als je met de bus of trein reist ben je wel erg lang onderweg!
Ook er rijden geen treinen naar Phuket maar tot Surat Thani en daar moet je de bus nemen naar Phuket.
Wil je toch met de trein reizen,dan kan je best de nachttrein nemen ! (het bespaar je een hotelovernachting)
Oei das een hele onderneming in die 18 dagen.
In bangkok zitten genoeg bureau’s die je kunnen helpen met een trip boeken. Vaak erg goed en meteen met hotel zodat je niet hoef te gaan zoeken. Ookal is dat erg leuk.
Ik zou in die 18 dagen kiezen voor een deel van Thailand dat je van dat deel juist de mooiste delen gaat bezoeken en de tijd voor neemt ipv te racen en weinig zien door het vele reizen. Maar dat is persoonlijk. Het NP Khoa sok is erg mooi, ik ben er geweest maar niet totaal anders dan in Chiang Mai en de tempels in het zuiden zijn niet totaal anders dan in het noorden. Krabi vonden wij niet heel erg bijzonder maar koh phi phi was erg mooi en leuk om te zijn.
Succes!
je hebt maar 18 dagen
ga naar het noorden met de trein, is de moeite ze
ma van noord naar zuid beter vliegtuig, is goedkoop
air asia of nok air
koop u tickets als je aankomt in chiang mai anders misschien volgeboekt