Hoe vaak ben jij al in Thailand geweest?

Ik ben pas 5x geweest… Ik kreeg afgelopen weekend zo’n jeuk dat ik voor een week naar Thailand wil gaan. Ga ik ff kijken wat een ticket kost valt het zwaar tegen ongeveer €1055.39 op de EVA. Nou zit ik echt te denken of ik het moet of niet… ahhhhhhhhhh wordt gek hier…

Zo ongeveer 15 keer denk ik. Vaak ook wel gecombineerd met werk of met uitstapjes naar omliggende landen. Maar Thailand blijft echt wel mijn favoriete bestemming.:dag:

Leuk dat er mensen zijn die Thailand diep in hun hart dragen!!:chin:

De eerste keer dat ik heen ging was in 1991 en ieder jaar minimaal 1 keer maar vaker twee keer ben de tel ook een beetje kwijt maar de 18x haal ik zeker weldit jaar voor de 3e keer heen (januari/maart en december). Hierna zal het allemaal wel iets anders worden aangezien mijn vrouw nu hier komt wonen.

vond je vrouw de cursus nederlands moeilijk die je moet volgen om in nederland te moge wonen

Ze is op dit moment hier in NL en leert hier nu al via www.taalklas.nl. Dit is een goed en gratis programma. Als ze terug komt in BKK (02-09-10) dan volgt ze daar nog een 4 weekse cursus. Daarna het examen en dan de aanvraag. De taal gaat wonderbaarlijk goed,ze pakt het allemaal heel snel op. De sch/ui en natuurlijk de g blijven lastig maar dat komt zeker goed. Het grootste voordeel is denk ik is dat ze het ook erg leuk vind om de taal te leren.Het is de bedoeling dat we samen terug komen naar NL in januari. Maar ja dan moet ook de IND meewerken :chin:

hoop dat alles goed gaat en IND meewerkt

1 like

Hoop ook voor jullie dat de IND meewerkt. Ik had voordat wij aan de procedure begonnen al veel vervelende verhalen gehoord over de IND, maar bij ons ging alles van een leien dakje, viel me alleszins mee.
Gelukkig waren wij die vervelende cursus in het land van herkomst net voor en heeft ze die niet hoeven doen…
Succes !

1 like

Thanks voor de steun.

Ik heb dezelfde verhalen gehoord denk ik haha. Maar tot op heden heb ik geen klagen hoor loopt het allemaal op rolletjes. Het toeristenvisa was geen probleem en ook de aanvraag voor het huwelijk was erg snel geregeld. Dus nu hopen we inderdaad dat alles goed blijft gaan:chin: Dan spelen we in januari samen in de sneeuwlol2

Hahaha…dan zal je haar met dat koude weer toch eerst de deur uit moeten krijgen :slight_smile:

Ik heb het er ook over gehad met me vriendin of ze hier wil komen wonen.

Haar antwoord was. Ze wil eerst nog verder met studeren en dan is ze wel bereid om weg te gaan.
Maar ze heeft liever dat ik naar Thailand emigreer. Ik wil het ook maar op daar werk te vinden is niet makelijk.:paranoid: :mad:

Het kan niet altijd rozegeur en manneschijn zijn

Dat zei ik ook tegen haar hoor,maar ze is er heilig van overtuigd dat ze de sneeuw helemaal fantastisch gaat vinden. Zelf denk ik dat ze hooguit 1 minuut buiten is en dan niet weet hoe snel ze weer naar binnen moet komen lol2 Maar goed we gaan het mee maken :smile:

Wij hebben daar ook heel lang en goed over gesproken. Maar 1 van de belangrijkste dingen (werk) is daar voor ons Farang heel moeilijk te vinden mits je al werk doet wat niet of bijna niet door een Thai kan worden gedaan (of zelf iets beginnen). Ze komt dus lekker hier heen dan werken we hier samen en over een x aantal jaar bouwen we samen een leuk zomer huisje in Thailand:zon02: We hebben er in ieder geval al heel veel zin in het bevalt ons prima met ze 2e hier

Wat ik nog kan proberen is bij een airline gaan werken. En later een verzoek indienen tot overplaatsing.

Ook dat zal niet makkelijk worden vrees ik. Genoeg Thai die in Thailand voor een airline kunnen werken…
Maar de doorzetter wint uiteindelijk…

Dat zou volgens mij ook wel een goed plan kunnen zijn. Ik zit zelf in de verkoop en dan is het een stuk lastiger wij hebben daar een onderneming zitten maar de kans dat ik daar aan de slag kon was nog geen 5%. Dus nu laten we het lekker zo en komt ze hier heen. :chin:

Wij hadden absoluut het plan om terug naar Thailand te verhuizen als de kans zich zou voordoen. Helaas had ik vorig jaar geen geluk bij een sollicitatie in Thailand. En nu heeft mijn vriendin sinds maart haar eigen business hier geopend en kort daarna kreeg ik bericht dat het bedrijf weer een vacature had en of ik nog interesse had. Ben er in april op gesprek geweest en zag er toen positief uit. Helaas liep het daarna goed uit de hand in BKK en is de vacature ff stopgezet :frowning:
Maar ja, als het tzt nog doorgaat, zitten we dus met een klein probleempje. Mijn vriendin wil voorlopig in NL blijven ivm haar business…en mijn droom is het juist om in Thailand te wonen en werken… Lastige situatie dus…

Jah Dave dat is zeker lastig… maar als het met de zaak goed gaat later in de verkoop doen en met de winst wat in thailand beginnen?

Heb tot nu to bij de EK geprobeerd locatie DXB maar niet echt iets geworden. Omdat er andere waren die meer te bieden hadden.:mad::mad:

Dat is zeker een idee ja…maar dat zal dan op z’n vroegst pas over een jaar of 5 zijn denk ik…en ik wil eigenlijk niet wachten…elke dag zonder Thailand is een dag teveel. Denk dat je het gevoel wel kent… :wink: