Hoe te verplaatsen in Abu Dhabi?

Hallo!

Ik zou best eens naar Abu Dhabi willen gaan, maar ik zag dat de bezienswaardigheden best ver van elkaar vandaan liggen. In Dubai heb ik heel veel te voet kunnen doen en/of met de metro, is dat in Abu Dhabi ook mogelijk? Of is het beste om taxi te nemen of zelf een auto te huren? In welke wijk zou ik eventueel een hotel kunnen boeken? Meer aan de kust of juist meer landinwaarts?

Alvast hartelijk bedankt, dan kan ik me verder orienteren over Abu Dhabi!:chin:

Ik ben maar 1 dag in Abu Dhabi geweest, met een cruise was dat en heb gewoon een taxi gepakt naar de grote moskee en vanaf daar weer een taxi naar het Emirates Palace hotel en ook weer terug naar naar de cruise terminal. Vond dat prima betaalbaar en snel ook.

Hallo Vanessa
Taxi is inderdaad een goedkoop, snel en makkelijk vervoermiddel.
Als je alle bezienswaardigheden wilt zien dan kan je ook de BigBus Abu Dhabi nemen, je kan online een dagkaart voor 24 uur
kopen en de route uitprinten waar alle bezienswaardigheden opstaan. Ik meen iets van 40 euro voor een dagkaart.
Het is een dubbeldekker bus en boven zit je open dus mooi uitzicht, in Dubai heb je ze ook.
Groeten, Bettina
Ten aanzien van hotel, het ligt eraan waar je zelf van houdt, wil je stappen of rust, bij het strand of buitenwijk?

Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie. Is Abu Dhabi dan eigenlijk wel een plaats om een midweek te verblijven of is het beter Abu Dhabi in combi met Dubai te doen? Qua hotel, ik vind het wel prettig als het in een wat rustigere omgeving staat, want strand is een leuke optie erbij, maar geen hoofdreden om naar Abu Dhabi te gaan.

Ik ben wederom benieuwd naar je mening.

Vanessa

Hallo, als ik gasten heb doen we 2 overnachtingen in Abu Dhabi en 3 in Dubai en dan heb je van beide steden wel de mooiste hoogtepunten gezien.
Wil je echt nog naar strand en alle malls zien, of kunst/cultuur, woestijnsafari etc…dan nog een dag of 2 langer…
Aan de Corniche in Abu Dhabi zijn hotels, hele dure maar ook betaalbare, tegenover grote parken en vlakbij het strand. Een andere rustige omgeving is het district nabij de luchthaven maar daar is verder niet veel te beleven.
Groetjes, Bettina

Zelf vond ik die ene dag Abu Dhabi wel genoeg, had er misschien een 2e kunnen doorbrengen nog, maar heb het niet gemist. Ben 3 dagen in Dubai geweest en daar heb ik me goed kunnen vermaken die dagen, dus ik zou inderdaad voor een combi gaan als je daartoe de gelegenheid hebt.