Overstappen in Abu Dhabi

Hallo,

Eind april 2011 gaan mijn vriend en ik op vakantie naar Australie. We vliegen met Ethiad en hebben zowel op de heen- als terugweg een overstap in Abu Dhabi. Op de terugreis zit er een tijd van tien uur tussen de twee vluchten. Nou hebben we weinig zin om tien uur op dat vliegveld rond te hangen dus willen we eigenlijk proberen de stad Abu Dhabi te bezoeken. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik vind het namelijk moeilijk in te schatten hoeveel tijd het je kost en of het uberhaupt de moeite is.

Hallo,

Het zal afhangen van of je overdag of 's nachts transit hebt :vak02:

Het is een kleinere versie van Dubai. Leuke - deels oude - haven en gezellige soukh, aardig paleis waarnaar je van een afstand mag kijken, mooie nieuwe moskeeen waarvan sommige bezichtigd kunnen worden (m.u.v. vrijdag) en gigantische shopping malls. Vanaf vliegveld naar stad is niet al te ver, een paar km dus buiten de spits maximaal half uurtje.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ik had in September een nachtelijke overstaptijd van 14 uur, ben dan maar naar de stad gegaan (en als Europeaan krijg je een visa on arrival, dus een enkel probleem). Ik nam de bus naar het centrum (een halfuurtje rijden en maar /% eurocent) en dan beginnen wandelen. Zelfs 's nachts was het stikheet maar ik wilde toch iets anders doen dan 14 uur in de luchthaven blijven hangen. Veel was er niet te zien (het was nacht) maar de wolkenkrabers zijn toch imponerend. Ik bn op de dijk gaan wandelen en een leuk restaurantje gevonden. Daarna om 4 uur 's nachts de taxi teruggenomen naar de luchthaven (ongeveer 15 euro denk ik).

Alleszins, ga buiten de luchthaven, veel interessanter dan taxfree shops gedurende 10 uur.

Ga in oktober normaal naar nepal en zou langere transit willen hebben in Abu Dhabi om Ferrari world te bezoeken, zou dit mogelijk zijn met ethiad die hebben meestal 2,6,9u tijdens nacht, maar zou graag dagje kunnen blijven :wink:

Ja hoor, je zou het zelfs via de site van Etihad moeten kunnen regelen, zie

maar met dit model zit je aan ‘hun’ hotels vast. Alleen maar vlucht met langere stopover gaat vermoedelijk via andere optie op de site.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

die morgenavonZijn er ook Nederlanders d vliegen naar abu Dhabi met tussenstop en door naar Phuket!