Stopover twee nachten in Abu Dhabi

Wij hebben een stopover van twee nachten/ 3 dagen in Abu Dhabi. Ik weet eigenlijk niets van Abu Dhabi, maar begreep wel dat Dubai op een paar uur rijden ligt. Nu twijfel ik of het leuker is om vanaf het vliegveld van Abu Dhabi naar Dubai te reizen, daar 2 nachten in een hotel te verblijven, en dan weer terug te gaan naar vliegveld Abu Dhabi (vlucht vertrekt 's avonds pas, alle tijd dus).

Of, is Abu Dhabi de moeite waard om hier 3 dagen door te brengen? Zo ja, welke wijk is aan te raden?

En, in welke stad kun je waar goedkoop eten? We gaan na deze stop voor langere tijd op reis dus budget is wel belangrijk. :wereld:

Ik zou aanraden om twee dagen naar Dubai te gaan en een dagje in Abu Dhabi te blijven. Hier zie je mijn photo diary van Dubai en een blog over de Sjeik zayed-moskee in Abu Dhabi. Veel plezier!

Wij waren afgelopen december in Dubai en hebben een dag in Abu Dhabi doorgebracht. De busverbinding is heel erg goed: het duurt twee uur in een luxe bus.
Naar Dubai gaan is dus een optie voor je. Wellicht kun je dan de Burj Khalifa bezoeken (vooraf kaarten reserveren is zeer gewenst om lange wachtttijden te voorkomen)
In Abu Dhabi hebben wij de moskee bezocht: zeer de moeite waard. Ook hebben wij de Etihad towers bezocht (van Fast en Furious 7) en daar tegenover het Palace hotel (ofzoiets) erg mooi, 7 sterren hotel. Wij hebben één dag in Abu Dhabi gedaan, Dubai zou ik dan inderdaad twee dagen doen.