Sri Lanka en overstap in Abu Dhabi

Hoi allemaal,

van de zomer ga ik voor het eerst een verre reis maken en wel naar Sri Lanka (en de Malediven). Nu vlieg ik met Etihad en ik heb dus twee keer een overstap op Abu Dhabi. Heen 3 uur en terug 2 uur.

Nu lees ik echter wisselende ervaringen met deze overstap, volgens sommigen te kort, volgens anderen red je het prima. Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie ervaringen?

Zijn er verder nog dingen die ik absoluut niet moet vergeten?

Alvast bedankt!

Hoi hoi,

Ruim voldoende. Had vorig jaar 1.30 uur (van Mumbai via Abu Dhabi naar Brussel) en dat ging best. Alleen als je aankomt of vertrekt met bus-transfer inplaats van echte gate, vanwege de nog steeds lopende verbouwingen van de airport, is het goed opletten met de boarding time. Maar 2 of zelfs 3 uur, ik teken ervoor :wink:

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Ook met Etihad gevlogen en de korte overstap (alleen op de terugweg) was geen probleem.

Het viel me een beetje tegen dat zo’n rijk land een vliegveld heeft met weinig sluizen en je dus, zoals Erik beschrijft, met bussen van en naar het toestel moet.

Bovendien was de gate van de terugreis helemaal op een ‘eindpunt’ waardoor zelfs bij de mannen rijen stonden bij de wc’s het dichts in de buurt van de gate. (Wanneer ik dat had geweten, dan had ik eerder onderweg een wc gekozen.)

Verder een prima maatschappij.

Johan

Is allemaal tijdelijk, ze zijn hard aan het verbouwen. Groeiden een beetje uit hun jas met de oude vliegveld-terminal.

Sukses,

<Erik> & [Sandya]

Bedankt voor de snelle reacties! Daar heb ik wel wat aan! Kan ik met een gerust hart het vliegtuig in stappen ;-).
Ik ga er vanuit dat ik mijn bagage pas in Colombo zie en ik niet alles opnieuw hoef in te checken e.d.?

Yes indeed…:hippie: