auto huren/ taxi Abu Dhabi

We landen 12okt omstreeks 0u10 dus pak 1u uit luchthaven, ter plaatse kunnen we gewoon stempel gaan vragen? Dan kunnen we richting hotel. We twijfelen nog tussen Yas Island (dichter bij luchthaven & FerrariW) of centrum waar we overal dichter bij zitten.

Is het makkelijk om overal te parkeren? is dit duur?
Wat willen we doen:

• ferrari world
  • moskee(vrijdagnamiddag)
  • straat aan de kust waar alle toerisme is
  • eventueel richting dubai gaan met huurauto om eens de eilanden te bezoeken, is dit mogelijk?
    & de hoogste toren ter wereld, kun je daar binnen naar de top?

We hebben 2nachten, zouden boeken bij stopover site ethiad(omdat we daar korting krijgen & 2de gratis ticket FerrariWorld.

We weten niet goed of we goedkoop auto’ke huren of met de taxi rond trekken. Of in centrum moeten overnachten of YasIsland.

Iemand tips of ervaring?

Hoi Arne,

Ferrari World is erg leuk, bezoek zeker waard. Entree was niet erg goedkoop , div soorten tickets. Ik geloof rond 40 euro gemiddeld.
Ferrari World ligt redelijk stuk uit het centrum.
Ik heb taxi genomen kost weinig en zijn overal direckt beschikbaar, wel op meter laten rijden dan goedkoop. Chauffeurs willen prijs afspreken voor rit maar dit is bijn a altijd te duur.
Huren van een auto heb ik geen ervaring mee in deze regio.

Hoi Arne,
jammer dat je aankomt op een vrijdag, dan is het net rustdag!
Bij aankomst in de luchthaven krijg je een stempel in je paspoort en mag je 30 dagen blijven, misschien voor stopover dat je een andere regeling krijgt?
In de malls, soukh etc komt alles pas na de middag op gang, dus ik zou de vrijdagmorgen gebruiken om naar Ferrari World te gaan, je kan ook een toer boeken op het F1 Marina Circuit…
Aangezien het weekend is zal het vrijdags wel druk zijn in Ferrari World, wat eventueel lange wachttijden kan betekenen.
Maar het is zeker de moeite waard!
Ter plekke kan je kiezen of je een VIP ticket wilt, dan mag je overal voor, of een normale. Ferrari World met heen en weer rijden kost je al snel 6 tot 8uur dus kan je vanaf daar naar de moskee richting luchthaven nog voor zonsondergang, check wel de sluitingstijd tegen die tijd! Vandaag is het ook al donker om 1830.
Van het centrum naar Ferrari World is een half uurtje met de taxi, rond de 40-50dirham, teruggaande staan er niet altijd taxi’s.
Abu Dhabi heeft niet echt een centrum, de Corniche is de boulevard langs het strand en Emirates Palace, wel leuk om daar fietsen te huren, rond Hamdan Street heb je allemaal hotels, winkeltjes en eettentjes, de grote Malls zijn overal verspreid, en je kan er gratis parkeren.
Yas Island is s avonds niks te doen, dus ik zou kiezen voor een hotel in de stad zelf, ligt eraan wat je interesses zijn.
Let wel, de arabische ketens schenken geen alcohol en hebben geen bar, dus boek een internationaal hotel als je wat wilt drinken.
Dubai is maar 100km verder dus daar zou je zaterdags heen kunnen, van Etihad rijdt ook een bus dacht ik? De Burj Khalifa kan je naar boven maar op zaterdag is het al snel uitverkocht s morgens, aangezien het tegen de middag vaak mistig wordt, of online tickets op voorhand bestellen. Al met al ligt het eraan hoeveel tijd je hebt en wanneer je terug moet zijn op de luchthaven. Auto huren kan ook via Etihad dus dat kan je overwegen, maar het verkeer is erg druk en chaotisch dus zorg voor een goede kaart en plattegrond. Voor de benzineprijs kan je het niet laten, ik dacht nu 28 eurocent voor een liter :slight_smile:
Succes als je nog iets wilt weten vraag maar,…Groeten Bettina