In november gaan mijn man en ik 8 dagen naar Dubai. Er zijn enkele excursies die we graag vooraf al van hieruit zouden willen boeken:
Ferrari World Abu Dhabi
Woestijn safari
Dhow cruise
Burj Khalifa
De Burj Khalifa kunnen we het beste via hun eigen website boeken lijkt mij.
Hebben jullie tips waar we de overige excursies het beste zouden kunnen boeken? Bij welke reisorganisatie in Dubai kunnen we hiervoor het beste terecht?
Hallo Ashley
Woestijnsafari en Dhow cruise kan je het beste ter plekke regelen, ook in verband met weersomstandigheden.
De hotels hebben allemaal folders en voor de Dhow cruise kan je ook direct naar de Creek en er eentje uitzoeken.
Burj Khalifa en Ferrari world kan je van te voren online boeken.
Van Dubai naar Ferrari World Abu Dhabi is dik een uur rijden dus daar ben je wel een dag mee kwijt.
November begint het hoogseizoen dus de wachttijden kunnen dan wat langer zijn.
De tijden van zonsondergang bij de Burj Khalifa zijn al weken uitverkocht. De beste tijd, vind ik zelf, is eind van de morgen.
's Morgens vroeg is het vaak mistig, zanderig en dan zie je niks. Rond 1300/1330 is de fonteinshow dus dan kan je dit spektakel
gelijk meepakken.
Groetjes, Bettina
Sorry maar dit klopt toch niet wat je zegt over de tickets voor Burj Khalifa? Ik zie op de website dat je vanaf een maand van te voren kunt kopen. Hoe kunnen tickets voor november dan nu al weken uitverkocht zijn?
Hallo Dutchgirl, bedankt voor je reactie, fijn te weten dat mensen meelezen en meedenken.
Het is inderdaad wat verwarrend geschreven, de twee zinnen hebben niks met elkaar te maken.
Ik had daar beter een spatie gezet, weer een tip voor mijn volgende schrijfsels.
Groeten Bettina
Als ik even aan mag haken bij dit topic: is het 's avonds in Abu Dhabi veilig om als vrouw alleen rond te lopen (uiteraard in de drukkere gebieden) en een taxi te nemen?
Ik ben pas terug.Het is een van de veiligste plaatsen ter wereld.Wandelend is er geen beginnen aan;de afstanden zijn zeer groot.Taxi’s in overvloed
Alles is er enorm goed verlicht.Men kijkt er niet op een Euro.Men wordt overal met rust gelaten en ik vond de mensen heel vriendelijk en hulpvaardig