Zoals velen op dit forum verblijf ik meerdere dagen in Dubai als stop over op weg naar Azië. Ik heb voor twee dagen een huurauto geboekt en ben voornemens om vanuit Dubai naar Abu Dhabi te rijden. Zijn er dingen waar ik rekening mee moet houden? Is er echt een grensovergang of kan je zo doorrijden? Hoe lang is de rijtijd ongeveer vanaf de luchthaven van Dubai naar Abu Dhabi? En tot slot; heeft iemand leuke tips en bezienswaardigheden voor Abu Dhabi? :chin:
Hoi,
- Het zijn geen aparte landen maar net zoiets als staten in de USA (al zullen die dan weer geen aparte ‘nationale’ airlines hebben, de UAE heeft er zeker 3 :kus:). Dus provinciegrens, geen douane ofzo.
- De steden zelf zijn minder dan 150 km van elkaar, maar je moet wel Dubai stad door omdat de airport aan de westkant ligt. Dus ik zou zeggen 2-3 uur.
- De soukh en de esplanade zijn altijd leuke stukken van een Arabische (haven-)stad, en Abu Dhabi heeft ook enkele world-class museums en architectonische hoogstandjes.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ik zou graag een rondreis willen maken , vertrekken vanuit Dubai en dan per huurauto naar de andere Emiraten. Wij zijn 3 vrouwen , is dit wel haalbaar. Mag je als vrouw gewoon wel met de auto rondrijden?
Heeft er iemand de excursie met overnachting meegemaakt??
Tips zijn welkom
In UAE mogen vrouwen gewoon rijden. Gebeurt geregeld door expats, lokale vrouwen inderdaad weinig. Saoedi-Arabie is op dit vlak inderdaad middeleeuws. Wat precies de regels zijn qua internationaal rijbewijs enzo zou ik niet weten.
Sukses,
<Erik> & [Sandya]
Ik woon in Abu Dhabi en het is geen enkel probleem om als vrouw hier rond te rijden. Ook de lokale vrouwen rijden zelf auto. Met 3 vrouwen kun je prima en veilig rondreizen. Welke Emiraten en plaatsen willen jullie bezoeken?
Oja, officieel heb je een internationaal rijbewijs nodig voor de verzekering van je huurauto
bedankt voor jullie reakties.De bedoeling is vanuit Dubai naar Abbu Dhabi te reizen en daar in de omgeving items te gaan bezoeken. Ik ben er al geweest en weet dat de vrouw daar gerespecteerd wordt maar was even niet zeker of je ook zomaar buiten het centrum met de auto kon rijden maar bij deze heb ik het antwoord gekregen
Wat zijn de taxi-prijzen of wat is het makkelijkst om je te verplaatsen in Abu Dhabie, heb ook een stopover in oktober voor 2dagen om de rollercoaster te gaan testen
Kun je makkelijk verplaatsen met openbaar vervoer tussen de steden om eens de ‘grote/spectaculaire’ gebouwen te gaan bezichtigen?
Taxi’s zijn niet duur en goed. Een ritje van ca 20 minuten komt op zo’n 30 dhs of te wel 6 euro. Er zijn ook buslijnen, maar ik zou een taxi adviseren.
In de steden zelf is een taxi idd noodzakelijk om bepaalde plekken te bezoeken. Deze steden zijn niet echt OV vriendelijk al heeft Dubai dan wel weer een hele handige metro. Tussen de steden kan je gewoon de bus nemen.
ik zou ook graag de excursies (met overnachting ) in de woestijn meedoen, is dit een aandrader? wat kost het ongeveer??
Dat is zeker een aanrader! Erg mooi, er zijn vele mogelijkheden in diverse prijsklassen. Het mooiste gebied is toch wel bij Liwa, en als je wat te besteden hebt is Qasr al sarab een mooie plek om te overnachten, niet goedkoop. Een alternatief is tilal liwa hotel maar een dagtocht is ook de moeite waard