Ik ga voor een weekje en zou graag mijn reis willen plannen en zou graag ook dag of 2 naar abu dhabi willen.Kan iemand mij helpen met tips en ervaringen.
Via Wereldwijzer app
Ik ga voor een weekje en zou graag mijn reis willen plannen en zou graag ook dag of 2 naar abu dhabi willen.Kan iemand mij helpen met tips en ervaringen.
Via Wereldwijzer app
Hallo Miriam,
In Abu Dhabi is de Grand Mosque zeker een must!
De cornice, de boulevard met de stranden en jachthaven en aan de overkant de parken is zeker ook aan te raden.
In de grootste shopping mall van Abu Dhabi, Marina Mall boven in de skybar heb je een mooi uitzicht.
De central market soukh is erg sfeervol met leuke winkeltjes en restaurants en is verbonden met de pas geopende Word trade center mall.
De haven met de vismarkt, de Dhow schepen, de Iraanse markt, Emirates Palace, Heritage village, Madinat Zayed met de goudsoukh, er is genoeg te doen en te zien, het ligt ook
aan je interesses natuurlijk.
Groeten, Bettina
En hoe reis je het best van Dubai naar abu Dabi? En is dat een lange reis?
Via Wereldwijzer app
Hoi Miriam, het is ongeveer 120 km.
Je kan evt met een taxi maar dat kost rond de 60-80euro.
Met de bus is goed te doen, kost iets van 7 euro en je bent krap 2 uurtjes onderweg.
Het makkelijkst is het busstation bij Ibn Battuta Mall, elk uur gaat een bus en snel te bereiken met de metro.
Op de website zie je het schema van bus en metro, www.rta.ae.
Flydubai en Emirates hebben ook bussen, meen dat die vanaf de luchthaven gaan en je online moet reserveren.
Groetjes