Hoe te reizen met kind van Bangkok naar Chang Mai?

7 april vliegen wij met ons zoontje van 14 maanden van Amsterdam naar Bangkok. We hebben dan een overstap in Kuala Lumpur. We komen dan om 10 uur in de ochtend aan op Bangkok Airport. We willen niet graag in Bangkok blijven vanwege de drukte van de stad. We denken eraan om gelijk door te reizen naar Chang Mai. Maar wat denken jullie dat dan het slimst is om te doen qua reis? Heben jullie hier ervaring mee?
kunnen we het best gaan vliegen of met de trein?
Of raden jullie het sowieso af om na een lange reis nog door te gaan vanuit Bangkok?
Bedankt alvast!
groeten Marieke

Je zou kunnen doorvliegen met Thai aiways of een low cost zoals Air Asia of een nachtje BKK slapen en dan doorvliegen naar CNX.
Allezins bij onmiddellijk doorvliegen ga je snel een drie a vier moeten wachten.
Het hangt ook af hoe lang jullie blijven maar met een zoontje van 14 maand zou ik niet de trein nemen !

Succes en goede reis !

met een kind van 14 maanden lijkt het mij het fijnste om of gelijk door te vliegen naar chang mai of 1 nacht in bangkok te blijven dit zou je kunnen doen in bijvoorbeeld in sanawan palace http://bangpli.com/sananwan.htm een guest house buiten de stad zodat je alle drukte van de stad ontloopt ik zou zeggen boek niets en kijk hoe je jezelf voelt bij aankomst op het vliegveld van bangkok als je erg moe bent ga je naar een hotel/guest house als je nog wel even door kan koop je een ticket naar chiang mai en vlieg je gelijk door (airasie is heel goedkoop) op het vliegveld vind je een desk van airasia waar je deze kan kopen
kijk ook eens op www.thailandmetkinderen.nl hier staan veel nuttige dingen voor het reizen met kinderen in thailand
in april heb je ook het songkran festival (thaise nieuwjaar) als je tijdens dit festival aankomt moet je wel reserveren dan is het overal druk is dacht ik 14 april

Jep, Songkran is van 13 t/m 15 april, 3 dagen lang nieuwjaar vieren (en in sommige plaatsen duurt het nog langer).

Ben in het verleden met twee tussenlandingen in een ruk door naar Chiang Mai gereisd met kleine kinderen. Mijn omgeving vroeg zich toen vooral af of dat wel kon…geen enkel probleem

Mijn ervaring is dat kinderen met dat soort reizen vaak soepeler omgaan dan hun ouders. Kortom als je niet in Bangkok wilt blijven kun je gewoon ineens doorvliegen naar Chiang Mai.

Het is dit jaar de HELE WEEK waar 14/4 in valt. En Cmai is BERUCHT om dat daar het meest-heftigst wordt gevierd. Ik zou mn plan wijzigen.

Kan je wat meer vertellen over het anders vieren in Cmai? Ik zit er ook die tijd.
festivals geloof ik en veel veel water :slight_smile:

op zich vieren ze het in chang mai het zelfde als elders alleen zijn ze fanetieker met het nat gooien van mensen en met het kalk gooien naar natte mensen

Hier kan je een beetje een indruk krijgen van Songkran in Chiang Mai:

[ame=“- YouTube”]YouTube- Songkran in Chiang Mai, Thailand[/ame]

Hmm, goed om te weten :wink:. Toch nog maar even goed bedenken hoe we het gaan doen dan. Hoelang duurt dat nieuwe jaar vieren?

Het is te zien waar , soms drie dagen en langer !

Sorry,

Dit kon je reeds lezen uit vorige teksten !

Oja ik zie het! Zeker overheen gelezen…

Origineel werd op Songkran wat water over de mensen gegoten, dit wast zogezegt het slechte weg.
Zoals met alle festiviteiten is het nu meer en meer ook een uitlaatklep geworden (anders gedragen de Thais zich tamelijk ingetogen in het openbaar). Zeker een beetje meer oppassen bij valavond (dan heeft er ook meer bier gevloeid), het kan dan ietjes brutaler worden. Ze passen meestal wel op als ze ouderen en of kliene kinderen zien. Nat worden doe je toch, maar het is een heerlijke verkoeling in deze warme maand.
Na zonsondergang word het dan veel kalmer. Dit is mijn ervaring hier in het zuiden.
MVG Frank