Beste allemaal,
Ik wil dit jaar voor het eerst met mijn gezin 3 weken naar Thailand.
Gezin bestaat uit Pa, Ma, en 3 kinderen (16,14,12).
Zit erover te denken om heen direct door te vliegen naar Chiang Mai en dan 3 weken later terug vanaf Koh Samui (via Bangkok uiteraard).
Om dan een programma samen te stellen met ruim een week t Noorden, een paar dagen Bangkok en de laatste dagen op Koh Samui.
Kan iemand mij adviseren over:
Is dit te doen in 3 weken ?
Is het direct doorvliegen naar Chiang Mai aan te bevelen ?
En vanut Koh Samui terug.
Nog andere absolute aanraders voor kinderen in deze leeftijdscategorie ?
ja natuurlijk-in 2 weken ook-dat schrap je wat meer. Het is meer een kwestie van wat wil je zien en hoe lang houd je het ergens vol/uit.
Zelf zou ik dan eerder BKK voor laatste dagen opzijhouden (heb je ook een buffer als er onderweg wat mis gaat)-bovendien wil elke nieuwkomer maar 1 ding hier-sjoppen, dus dat scheelt in het meesjouwen.
2.mag je helemaal zelf beslissen. Aangezien de meeste flights van NL/DE toch smorgens aankomen tijdzat. AirAsia of THAI ook vanaf Swampy=nieuwe airport. Of kijk wat BKK-air met airpass kan bieden, die doen ook CMai en vliegen(of al weer over??) direkt CMai-SAMui.
4.NL kinderen zijn zo verschillend en eigenwijs (meestal) in hun eigen smaak dat dat zonder verdere info niet te zeggen is.
momenteel kost een vlucht met air asia van bkk naar cnx;1350bath,dus het beste vliegen ,dan met een trein of bus reizen,omdat je beperkt ben in tijd! je kunt is surfen op www.airasia.com/conditions of op www.nokair.co.th of terplaatsen is informeren bij Greenwood travel! gegroet;georgessiam met een bijna lege glas #singha bier#
voor een paar dagen Bangkok, had ik het al eens gezegd op dit draadje http://www.wereldwijzer.nl/shouwthread.php?t=83704 het gaat over actraties wat je eventueel kunt doen met je kinderen in Bangkok!gegroet;georgessiam.
Direct vliegen van chiang mai naar koh samui is best duur. Voor 1000 baht meer had ik een retour bkk-chiang mai met aansluitend een retour bkk-koh samui. Dit kost je hooguit 1 of 2 uur meer tijd met overstappen in bkk. Natuurlijk wel zorgen dat de aankomst en vertrek naar koh samui op hetzelfde vliegveld in bkk is.
Chiang mai is nogal saai, de nacht markt is wel aardig voor 1 avond. Maar er zijn veel leuke dagtrips te doen.
We zijn van de zomer met onze 2 kinderen ( 18, 16) ook in Chang Mai geweest. De nachtmarkt moet je in ieder geval meemaken ( veel nepmerken, komen tevoorschijn als er niet te veel gecontroleerd wordt)
Vanuit Chang Mai hebben we een 3 daagse trekking gedaan, we vonden dat een hele belevenis, wandelen met een rugzak, door de rijstvelden en heuvels, slapen bij de bevolking, een schooltje bekijken e.d. Moe, vies ,maar vol ervaringen kwamen we na 3 dagen terug. We hebben daar ook nog een olifanten tocht gemaakt en geraft ( dit was wel wat toeristisch)
In de buurt van Chang Mai ook een leuke parasolfabriek bezocht en een fietstocht gemaakt in en rond Chang Mai.
Wij zijn met de nachttrein terug naar Bangkok gegaan; ook dat was een leuke ervaring.Veel plezier.
Ps. Toch moet je Bangkok niet overslaan,( je moet wel tegen drukte kunnen). Maar het is echt een te gekke stad, ook voor de kinderen.
Mattanja