Chiang mai naar strand in 1 dag te doen?

Mijn andere topic kan gesloten worden, verkeerde categorie. topic is al verwijderd!

Van Chiang Mai naar het strand in 1 dag met kleine kinderen?
Hoi mensen,

Wij willen in december met 2 kleine kinderen (2 en 3) naar Thailand. Omdat het de eerste keer met kids is plan ik wat verder vooruit en probeer ik de reisdagen te beperken. Nu willen wij van Chiang Mai naar het strand, het liefst in 1 dag. Is dat mogelijk? We twijfelen nog over Koh Chang of Koh Lipe.

Van Chiang Mai naar Koh Chang: Eerst vliegen naar BKK, dan bus en boot. Kan dit in 1 dag of gaan de boten alleen 's ochtends? En hoelang doen we er met de bus over van BKK airport naar de opstapplaats voor de boot? We kunnen natuurlijk ook met Bangkok Airways naae Trat vliegen, maar dat is duur en dan kom je ook pas 's avonds in Trat aan.

Van Chiang Mai naar Ko Lipe: Kan met island transfer van Air Asia vanaf BKK. Vertrek al 6.30 dus, dan moeten we de dag ervoor al terugkomen uit het noorden.

Zie ik iets over het hoofd? Is het mogelijk in 1 dag (met 2 kleine kids) naar het strand te reizen? Koh Samui (en de eilanden daar) had ik eigenlijk af laten vallen, omdat we daar al vaker geweest zijn. Alleen is dat volgens mij wel prima te reizen in 1 dag (wel bangkok air dan).

Dan nog de slotvraag: Ivm werk moeten we helaas in december (hoogseizoen) naar Thailand. Wegens de drukte ben ik nu dus vast alles aan het vastleggen. Weet iemand hoe het weer in december in Koh Samui is? En is het daar minder druk met kerst dan aan de andere kant? Anders gaan we nl gewoon weer die kant op :slight_smile:

Alvast bedankt!

Hee Francine,

Het is goed te doen, op voorwaarde dat je op tijd vanuit Chiang Mai vertrekt. Op het vliegveld Suvarnabhumi ga je naar de benedenverdieping, daar is een desk waar minibusritten naar Koh Chang worden verkocht. Elk uur vertrekt er een.

Deze zet je af op je overnachtingsplek op Koh Chang, dus geen gedoe met bus en overstappen en zo. De prijs is dus ook incl. bootreis. De resitijd is om en nabij de vier uur.

Hans.

Hoi Hans,

Bedankt voor je berichtje. Ik wil het reizen, gezien de leeftijd van de kids, niet te zwaar maken dus ik denk dat we dan voor Koh CHang en Koh Mak of Ko Kut kiezen (we hebben 12 stranddagen gepland). Verder nog tips voor die hoek? Koh Lipe bewaar ik voor een volgende trip als de kids iets groter zijn…

Hee Francine,

Ik zou het dan bij Ko Chang houden, er zijn veel leuke stranden om te ontdekken daar.
“Verveel” je je toch, dan is Ko Maak de beste keuze, want de afstand per boot naar Ko Kut is veel groter.

Houd er wel rekening mee dat je op Ko Chang, wanneer er iets met je kids zou gebeuren, nog “op de bewoonde wereld” bent.
Je zit bij iets echt ernstigs toch binnen vier uur in Bangkok.

Op Ko Maak of Ko Kut zul je op de eerstvolgende boot moeten wachten.

Hans.

:chin:Ik sluit me bij het verhaal van hans aan of anders Hua in:vak02: als bad plaats er is daar ook veel te doen voor de kids:dag:

Ja, je zou natuurlijk ook naar Hua Hin of Koh Samet kunnen gaan, beide goed te doen vanuit Bangkok. Of vanuit Chiang Mai rechtstreeks naar Phuket vliegen.

Dank voor de reacties.
Ko Samet ben ik een paar jaar terug geweest, maar vond ik niet zo bijzonder. Hua Hin trekt met minder. Ik zoek toch nog wel een beetje de backpack sfeer (met wel wat comfort). We hadden eigenlijk voor Koh Change gekozen (ivm afstand en reiskosten), maar ik vind het lastig leuke accommodatie te vinden. Tips? Wel een bugnalow met 2 slaapkamers ivm de kids :-).

Phuket en Samui zijn alternatieven, maar dan wordt het wel stukken duurder ivm vliegen… Phuket zou ik sowieso niet 2 weken willen zitten denk ik. Kan je van daar makkelijk naar Krabi of Railay met de boot?

Oftewel alles ligt weer (nog) open :slight_smile:

Hee Francine,

The Blue Lagoon is wel leuk. http://www.bluelagoon-kohchang.com/ Kun je in het resort zelf niet slagen, dan verhuren ze ook huizen in Kaebae beach. De zaak wordt geleid door een soort Thaise jongere uitvoering van Tina Turner.

Hans.

Thanks, hebben inmiddels de reis omgegooid (ivm drukte op Ko CHange) en gaan eerst naar het noorden en dan Ko Chang. Bedankt voor het meedenken!