Wij zijn voornemens in November 14 dagen op Bali te verblijven. Ondanks dat we niet langer de tijd hebben en een andere periode in het jaar even geen optie is, willen we toch dit jaar nog naar Bali afreizen. Stel dat we middels uitstapjes vanaf 3 plaatsen zoveel mogelijk willen zien (o.a. mix van cultuur, natuur, tempels, ceremonies, strand) welke plaatsen adviseren jullie als ervaren Bali kenners. Misschien kunnen jullie ons helpen een zo goed mogelijke keuze te maken uit de vele mogelijkheden die er op Bali zijn.
Hallo Driek en Kwep, kiezen is altijd moeilijk ik kan je alleen mijn lievelingsplaatsen noemen en dat zijn Ubud en Amed
Amed goed om het oosten van Bali te bezoeken en Ubud voor het zuiden en centraal Bali
In het Noorden ben ik in Anturan (dicht bij Lovina) en Pemuteran geweest ook de moeite waard.
Ubud kan ik ten zeerste aanraden voor de mooie musea en het overheerlijke eten en ook het raften is een aanrader.
Amed is een fijne plaats om te snorkelen of te duiken op een andere plaats, op het forum,heb ik hierover nog meer tips staan.
Ik vond Pemuteran heel erg fijn. Kan je ook heerlijk duiken, weet niet of jullie dat doen? Misschien dat mijn verblijf daarom zo goed beviel. Fijne duiken gemaakt en voelde me erg welkom en prettig in het guesthouse waar ik verbleef.
Heb ook in Pemuteran overnacht en gesnorkeld bij Menjangan, was wel aardig, het snorkelen tussen Nusa Penida en nusa Lembongan vond ik vele malen mooier. NUsa Penida zelf viel me tegen en zal volgende keer naar Lembongan gaan.
Wij verbleven in Pererenan, hier http://www.villa-adinda.com/ Is een paar jaar geleden maar was ideale uitvalsbasis voor aantal excursies etc. Gastenboek zegt genoeg.