Vanaf half januari zijn we in Maleisie, daar start onze 5 maanden durende reis in Azie. Waar we heen gaan weten we nog niet, maar we zijn aan het bekijken hoeveel weken we in Maleisie willen blijven. Is het mogelijk om het westelijke eiland van Maleisie in 1 maand te bezoeken en oostelijke eiland in 1 maand? Of moeten we ergens meer/minder tijd voor uit trekken?
Beide kanten kun je zo wel optimaal bezichtigen, denk dat je zo op een uitermate rustige manier beide kanten kunt gaan ervaren. Veel zullen dit te lang vinden ,maar denk dat als je dit zo doet je een hele hoop kan zien op een relaxte manier en dat je niet alleen maar aan het reizen bent. Maleisie is een prachtig land en er valt genoeg te zien en te beleven. Waar willen jullie nog meer heen gaan? Ben jaloers 5 maanden…Kom er zelf bekaaid af met een maand per jaar, maar mag niet klagen!
Ik stop een jaartje tussen mn bachelor en mijn master. Half jaartje werken, 5 maanden reizen! zolang het nog kan. Ik hoop over 4 jaar arts te zijn dus vanaf dan zullen mijn vakantieweken op een hand te tellen zijn haha! We willen ook naar Indonesië, Thailand en China. Heb je daar toevallig ook nog tips over?
Vind zelf Thailand helemaal geweldig, meerdere keren geweest en ook dit jaar ga ik nog! Ga dit jaar vanuit Bangkok naar het uiterste zuiden toe en dan naar langkawi en daarna een weekje naar mijn schoonouders op Penang toe. (die overwinteren hier altijd) Thailand is wel een aardig contrast met Maleisie vind ik persoonlijk. Kom persoonlijk liever in Thailand,vooral voor het goedkope eten, drinken, overnachten en de prachtige eilanden die gemakkelijk te bereiken zijn en het is goedkoper maar voor de natuur moet je weer in Maleisie zijn. (Taman Negara ect schitterd mooi) In China en Indonesie (nog) niet geweest dus daar heb ik helaas geen info over…