De zoektocht naar rust voor weinig

Hoi,

Ik ga met mijn vriendin 6 maanden door Azie heen backpaken.
We gaan van Thailand naar Maleisie door naar Vietnam en Combodja en weer terug naar Nederland.

Nu heb ik een paar vragen over Maleisie:

1. Ik wil graag naar rustig gedeelte waar niet teveel toeristen zijn (en niet al teduur) (maar wel een mooi strand)
  2. Is het mogelijk om met de boot via allemaal eilanden uiteinelijk in Vietnam aan tekomen? En kan ik daar een visum krijgen?
  3. Als ik vanuit thailand Maleisie binnen kom met de fiets/lopend/trein/bus
    hoe makkelijk kan ik dan een visa aanvragen?
  4. Ik blijf ongeveer 1,5 maand hoeveel € moet ik ongeveer hebben. (luxe hoef ik niet)
  5. Is het verstandig om vantevoren hotels te reserveren??

Groetjes Bas
:zon02:

ey!

Ik ga ook met mn vriendin (ongeveer) dezelfde reis maken als jij! In welke periode ga je?

In een ander topic heb ik gevraagd of reserveren op de perhentian islands noodzakelijk is in de periode dat wij gaan (rond maart/mei) en dat bleek niet zo te zijn. Op dat eiland lijkt het mij erg lekker vertoeven als je rust zoekt :slight_smile:

Van wat ik mee heb gekregen de afgelopen tijd zijn visa’s aan de grenzen makkelijk te verkrijgen, maar dat weet ik niet zeker omdat ik er zelf nog niet ben geweest natuurlijk :stuck_out_tongue:

ik ga het gelijk googlen :biggrin:

ik ga met mijn vriendin rond jan naar thailand en kom denk ik 2 maanden later aan in maleisie. misschien kom ik je wel tegen :smiley:

Wij ook :stuck_out_tongue: vertrekken medio januari naar Thailand, daarna een maand Laos, een maand Cambodja en tot slot nog een maand Maleisie (+een maand uitloop) dus de kans is groot dat we elkaar daar ergens tegen komen ja :wink:

Tegen die tijd maar zien (?)!

hier vindt je trouwens info over prijzen per persoon per dag voor verschillende landen :wink:

dat is echt grappig!!! ik ga van thailand naar maleisie door naar vietnam laos en combodja :zon02: