Visum Zuidoost-Azie

Op 14 januari vertek ik samen met een vriendin naar Singapore, om op 17 juni weer terug te vliegen vanuit Bangkok. We willen gaan rondreizen door Maleisie, Thailand, Cambodja, Loas en Vietnam. Het probleem is dat wij nergens duidelijke informatie kunnen vinden over de eventuele visa die wij hiervoor nodig zouden hebben. We zijn niet van plan langer dan 30 dagen in 1 land te blijven.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben of ons er wat meer over kunnen vertellen?

Hallo,

Voor Maleisie krijg je een visum bij aankomst van 90 dagen.
Thailand krijg je bij aankomst via het vliegtuig 30 dagen en over land 15 dagen. Let wel op bij Thailand je hebt wel een bewijs nodig waaruit blijkt dat je binnen die 30 dagen het land weer verlaat. Dit kun je aantonen door middel van een vliegticket.
Cambodja krijg je bij aankomst kost 20 USD en is voor 30 dagen
Laos krijg je bij aankomst met het vliegtuig en bij sommige grensplaatsen let wel op niet bij alle. Ik heb in Luang Prabang een visum gekregen voor 30 dagen voor 35 UDS.
Vietnam moet je van tevoren regelen en dan krijg je standaard 30 dagen.

Haa,

Ik ga midden januari naar Kuala Lumpur en wil daarna doorreizen naar Bangkok waar ik het vliegtuig terug pak. Ik ga dan dus de thaise grens over, over land. Het is de bedoeling dat ik anderhalve maand in Thailand blijf om dan midden april terug te vliegen naar europa. Wat en hoe ik moet ik het dan regelen qua visa in Thailand als je maar voor 15 dagen visa krijgt over land?

Moet ik dan hier in Nederland bij de Thaise ambassade al een visum fixen voor 60 dagen? Ik zag dat dat 30 eur kostte.

Hallo,

Je kan het ook in Kuala Lumpur regelen het is gratis en je krijgt dan voor 60 dagen. Ik heb het vorige keer daar geregeld en ik heb het op maandag gebracht en mocht het woensdag weer ophalen.

Hoi,

Je ging dan naar de thaise ambassade in KL neem ik aan. Maar wat bracht je dan wat je woensdag moest ophalen? Je paspoort?

groeten

Als je in Maleisië start en je gaat na 30 dagen naar Thailand en 15 of 30 dagen erna weer naar Maleisië telt Maleisië dan voor de 2e keer verder vanaf 31 dagen of 46/61 dagen?

ja mijn paspoort sorry nooit meer beantwoord.

er start gewoon weer een nieuwe periode van (voor NL meest) 3 maanden.
Wat MOira hier boven zegt klopt NIET precies-veel van die stempels zijn GEEN VISUM-voor Thaild heeft ze het over visum-exempt permit.
Een van de hoofdkenmerken van een echt visum is dat je het tevoren regelt-en dan angstig afwacht of dat land je wel WIL toelaten. Maar woorden/termen verkeerd gebruiken lijkt schering en inslag op dit forum-dat houdt vermoedelijk de discussie erin en de antwoordenbrij nog langer.
en tot slot naar lindaa88: ik snap echt niet waarom je dat niet kan vinden-elke normale praktische reisgids staat er vol mee. of kijk op sites zaosl visumdienst etc-kan je nalezen wat elk land nou echt aan eisen stelt (vrij vaak gelden er nl. ook andere hier geheel niet genoemde kriteria).

Hallo,

Ja sorry ik noem alle stempels die je krijgt een visum. Blijkbaar mag ik dat niet zeggen en moet ik het verschil duidelijk vermelden op het forum. Terwijl het volgens mij helemaal niet boeit het gaat er om dat je als je aankomt in een land je een stempel krijgt waarbij je mag blijven voor ene bepaalde periode en dat je dit niet van tevoren aanvraagt. Mary als je Maleisie weer op nieuw inreist dan krijg je gewoon een nieuw stempel voor 90 dagen en kun je weer rondreizen. Die oude is dan vervallen.

Terwijl het volgens mij helemaal niet boeit het gaat er om dat je als je aankomt in een land je een stempel krijgt waarbij je mag blijven voor ene bepaalde periode

Zoals al enkele keren eerder aangegeven, maar misschien niet duidelijk genoeg:
dit boeit wel zeker. Een visum vraag je van te voren aan, en met een visum kom je zonder verdere voorwaarden het land in (je mag blijven zoals als de duur van het visum); een visumvrije entree krijg je aan de grens (30 dagen indien aankomst door de lucht, 15 dagen indien aankomst over land) voor een visumvrije entree gelden voorwaarden zoals voldoende financiele middelen en officieel moet je een vliegticket naar buiten Thailand hebben om hier voor in aanmerking te komen.

Hallo,

Dat is waar maar ik vind het niet heel veel verschil maar dat is misschien voor mij persoonlijk. Je moet voor beide soms dingen doen in elk land op de wereld. Dat moet je doen als je het land in komt en als je het van tevoren aanvraagt. Waarom noemen ze het dan in heel veel landen in Azie visa on arrival?

Een visa on arrival is een visa dat je bij aankomst krijgt/aanvraagt. Thailand kent dit ook, veelal voor mensen die uit niet westerse landen komen en daarom geen visumvrije entree krijgen. Visa on Arrival is dus iets anders dan visum vrije entree is dus iets anders dan 60 dagen visum, etc.

Jij kunt het niet veel verschil vinden, maar als iemand op een vliegveld staat en het vliegtuig niet inkomst omdat hij geen visum heeft maar rekent op visumvrije entree (en daar niet voor in aanmerking komt) zal er anders over denken. En ja, er zijn genoeg voorbeelden te geven van mensen die dat overkomt.