Visum verplichting omzeilen door tussendoor naar Maleisie te gaan?

Komende zomer ( juni + juli) ga ik 6 weken naar Thailand. Bkk heen/ Bkk terug naar huis. Omdat ik heb begrepen dat ik zonder visum maar maximaal 30 dagen in Thailand kan blijven of anders een visum aan moet vragen vraag ik me af of ik dat kan omzeilen/voorkomen door bijvoorbeeld na 3 weken vanuit surathani de trein te pakken naar Maleisie ( Butterworth ofzo) dan een week ofzo in Maleisie blijven en daarna weer terug Thailand in.
Heeft iemand daar ervaring mee? en werkt het inderdaad op die manier??
Ik hoor het graag van jullie.

McFly

Ja hoor, kan op die manier.

Alleen: je probeert Thailand in te komen visum vrij, terwijl je niet aan de eisen voor een visumvrije entree (vliegticket naar buiten Thailand met vertrek binnen 30 dagen na aankomst) voldoet. Hier kan de luchtvaartmaatschappij moeilijk over doen en ze kunnen je weigeren, en de immigratie in Bangkok kan moeilijk doen en je entree weigeren.

Vrijwel altijd gaat het goed, maar het is aan jou of je dat risico al dan niet wilt lopen.

Je kunt om dat risico te vermijden 2 dingen doen: een visum kopen of een vliegticket naar buiten Thailand kopen met vertrek binnen 30 dagen na aankomst in Thailand.

Hoy, je hebt nog ruimschoots de tijd om toch maar eens na te denken om toch maar een reisvisum aan te vragen en met een gerust hart naar Thailand af te reizen en een mooie 6 weken genieten van het mooie wat Thailand je te bieden heeft. Waarom moeilijk als het eenvoudig kan, je reisje naar Malaisya kost ook centjes!

Vele reis groeten and all the best,

Plonske, :zon02: