Hoe kom jij daar en waar moet jij naar toe?

Hoi iedereen,

Kan iemand me helpen met de keuze van de eiland die wij kunnen bezoeken in de maand Juli/Augustus?

Wij zullen met de nachttrein vanuit Chiang Mai terug komen naar Bangkok.

Maar dan??? :frown::frown:

Wij willen ongeveer 8 dagen op meerdere eiland verblijven. Maar welk eiland is het best in juli/ augustus ivm regentijd?
wij willen graag de James bond eiland zien, een jungle trek doen?

Ik heb gelezen dat jij met de vliegtuig sneller ben maar dat best wel duur is . Kan iemand een idee geven wat de kost zullen zijn voor 4 pers. met vliegtuig vanuit BKK?

Als wij toch met Vliegtuig willen doen, waar en wanneer kan ik het best boeken? Op welk site?

Bedankt
Pascaline

Het ligt eraan naar welk eiland je wilt, maar als je optijd boekt kun je voor een paar tientjes retour met bijvoorbeeld Air asia! Ga je naar Trat (Koh Chang) daar vliegt alleen maar Bangkok Airways op en moet je denken aan €70,- pp ongeveer voor een retour. Zelfde voor Koh Samui ongeveer €90,- pp retour. Maar je kan ook eerst met Airasia naar Surat Thani en dan door naar Samui. Je kan ook heel goedkoop naar Phuket vliegen met Airasia, geloof zo rond de €30,- (vanaf prijs)

En zo zijn er nog wel meer goedkopere mogelijkheden. Google maar eens op budget airlines Thailand. Of op Airasia. Nadeel is wel dat je een creditcard moet hebben. Maar heb je dat niet dan zijn er nog wel andere mogelijkheden om een vlucht te boeken. Wel iets duurder, maar nog steeds “goedkoop”.

Wij zijn trouwens met een mini busje van Bangkok naar Koh Chang gegaan. €50,- pp retour. Best duur dus maar het kan veel goedkoper. Hebben er 8 uur over gedaan, maar normaal is het 5 á 6 uurtjes.

Pascaline als je het James bond eiland wil zien lijkt het mij het beste dat je naar de eilanden aan de west kust gaat Phuket, Koh Phi Phi, Koh lanta enz
of naar het kust plaatsje ao nang vanwaar je weer naar raily beach kan dit is een strand waar je alleen per boot kan komen
vlak boven phuket heb je het khao sok nationaal park waar je een jungle trek kan doen
vliegen kan je dan vanaf bangkok naar phuket of krabi met www.airasia.com dit is echt niet duur als je vroeg boekt mischien voor z’n €20 per persoon

Bedankt voor deze infos maar…

is Phuket een goede eiland in juli/ augustus? Moet ik niet in andere kant gaan bij Koh Samui bijvoorbeld?
Hoelang is vliegen vanuit BKK tot Phuket? en van BKK tot Surat Thani?

Heeft iemand ervaring met een jungle trek in het khao sok nationaal park?

Heeft iemand een leuk boomhut adres?

Nogmaals bedankt.

in juli augustus is het regentijd in thailand maar denk hierbij niet aan hele dagen regen de meeste dagen zal je 's middags laat of in de avond een flinke bui hebben mischien dat je op phuket meer regen hebt dan op samui maar het kan ook precies anders om zijn, phuket is z’n 1,5 uur vliegen en surat thani 1 uur denk ik
khao sok is een mooi gebied echter heb ik er geen trekking gedaan kijk eens op deze site http://www.treetops.co.th/?gclid=CIWv06OQkKACFUVB3god6CTOdQ