Hoi Stephany,
De enige mogelijkheid om daar te geraken is :
De trein Van Bkk naar Kanchanaburi .
Van daar uit met de auto (meestal gemeenschappelijk autobusje 10 pl) naar Pha Phum en Sangkhlaburi. In het station van Kancha maken ze je wel wegwijs.
Afstand tussen Kanchanburi en Sangkhlaburi = 220 Km
Als je internet hebt : - Ga naar goole… google Thailand…(english)…vul in Sangkhlaburi en of telefoneer dit gasthuis of per mail als ze een mai-adres hebben.
Hopelijk ben ik niet te laat en ben je ietwat geholpen
Groetjes
Frank
Twee jaar geleden zijn wij in P-guesthouse geweest. Echt een aanrader!
Je hebt alleen kans als je niet reserveert dat het vol zit. Wij hebben via iemand een kamer kunnen krijgen, maar hebben wel elke dag moeten verhuizen. Het was erg druk.
Dus als je kunt reserveer van tevoren. Je kunt vanuit Kanchanaburi een bus nemen, ik dacht dat hij er ongeveer 2,5 uur over deed, maar weet dit niet meer precies. Wel een mooie rit. Sangklaburi is echt een verademing na alle drukte.
Doen!
er gaat tot 12 uur een aantal bussen vanaf kanchanaburi .ongeveer 6 uur rijden. je kunt ook een minivan boeken in kanchanaburi die doet er geloof ik maar 3 uur over.
Hoi Gonneke45
Leuk dat jij er ook bent geweest. Ik was even benieuwd of jij ook een excursie via het guesthouse heb gedaan bijv. een rit op olifanten, en ofdat dit de moeite waard was?
En ben je toevallig ook naar de Erawan watervallen en de brug over de rivier de kwai geweest?
Groetjes stephany
Wij hebben inderdaad een excursie via P-guesthouse gedaan. Was echt ontzettend leuk.
Eerst met een boot gevaren, daarna een ritje op een olifant door de “jungle”, waarna we op een vlot door de rivier laveerden en weer terug met de boot.
Echt de moeite waard.
Wij zijn niet bij de watervallen geweest, hadden hier geen tijd voor, maar ik heb begrepen dat het voor Thaise begrippen erg mooi schijnt te zijn, maar als je al het e.e.a. van de wereld gezien hebt, valt het tegen.
Kanchanaburi is natuurlijk heel erg toeristisch. Maar toch denk ik dat een bezoek aan de brug, het nabij gelegen oorlogsmuseum en een bezoek aan het kerkhof historisch gezien een must is.
Groetjes en een hele fijne reis.
Wij vertrekken volgende week voor 7 weken naar Thailand en Maleisie.