Einde van deze maand vertrek ik voor een maand, alleen, met mijn rugzakje naar Thailand.
Mijn reis heb ik zo goed en zo kwaad als het vantevoren kan uitgestippeld, maar nu de volgende vraag
Weet iemand hoe ik het makkelijkste van Chiang Mai in Kanchanaburi kan komen???
Maakt me niet zoveel uit of dit met de bus of trein is, 's nachts of overdag. Kijk uit de naar de reacties en tips van jullie.
Met de nachttrein naar Bangkok, dan met een taxi naar het zuidelijk busstation (klinkt ongeveer als Sai Thai Mai, de middelste lettergreep is een hoge toon, de laatste juist een lage) en ten slotte met de bus naar Kanchanaburi. Zoek wel een bus uit die non-stop of bijna non-stop gaat.
Hartstikke bedankt voor jullie reacties, vind het wel een hele reis om de wereld geloof ik om daar voor een nachtje heen te gaan, is Kanchanaburi eigenlijk wel de moeite waard???
Om daar te komen vanaf Chiang Mai moet je dus altijd over Bangkok? Is er geen enkele mogelijkheid om op het station van Nakhom Pathon te komen vanaf daar?
Wanneer er nog meer reisopties zijn hoor ik deze graag…
Het kan altijd anders. Bij voorbeeld met de trein tot Lopburi en dan met de bus naar Kanchanaburi via Singburi en Suphanburi.
Kanchanaburi is de moeite waard; ik zag het destijds als een plaats waar ik wel zou willen wonen.
Naar mijn mening nog interessanter (niet om te wonen) is Sangklaburi, nog eens 240 km noordelijker (5 tot 6 uur met de bus). Daar ging de dodenspoorweg de grens met Birma over. Het oude Sangklaburi is nu verdronken vanwege een dam waarachter nu een reusachtig groot meer ligt. Hier en daar steekt er nog een tempeldak boven het water uit. Aan de overkant van het meer ligt een groot Mon dorp, met nieuw Sangklaburi verbonden door een lange houten brug.
bedankt voor de tip!!! zal zeker even een kijkje gaan nemen in de ‘verzonnken stad’, had het nog niet eerder gehoord maar het klinkt fantastisch!!!
Kanchanaburi staat nog steeds op mijn lijstje maar heb alleen geen zin om weer naar het drukke Bangkok terug te reizen, ga zeker de door jou aangegeven route proberen, nogmaals bedankt.
Jaha, Sangklaburi is echt leuk! De bergen en het meer zijn prachtig, al is de houten brug (de langste teakhouten brug ter wereld) helaas een beetje aan het vervallen. Superzonde…
Ga vooral een boottochtje doen op het meer. Het mooist is dit in het groge seizoen, in het regenseizoen liggen de meeste gebouwen nl bijna geheel onder water en is er minder te zien.
In deze omgeving kun je ook mooie trekkings doen, al is het lastig om een groepje bijeen te krijgen (er zijn nauwelijks westerlingen). Neem wel een gids, want er schijnen regelmatig onregelmatigheden in het gebied te zijn. Je mag (officieel) ook niet te dicht bij de vluchtelingenkampen komen.