Accomodatie tips - BKK, Kanchanaburi, Chiang Mai en Phuket

Wie kan mij helpen aan goede accomodatie tips?
Ik ga in december voor 3 weken backpacken in Thailand.
Vanwege de korte periode en het hoogseizoen heb ik al een aardige planning in mijn hoofd en ga ook al wat dingen reserveren.
Niet heel spontaan maar dat komt vast nog wel eens een keertje als ik terug ga voor een langere reis.
Voor nu ben ik op zoek naar goede accomodatie en het liefst goedkoop (t/m 500Baht per nacht).
Ik zoek iets in Kanchanaburi, Chiang Mai, 1 nachtje in Phuket op doorreis naar Koh Lanta dus bijv. bij de haven zou handig zijn en in Bangkok.
Koh Lanta heb ik al accomodatie geboekt omdat ik daar met kerst zit en ik daar graag in een specifieke accomodaite wou verblijven die periode.

in bangkok is Lamphu house misschien een optie een net schoon geusthouse zeer dicht bij kao san road maar toch heerlijk rustig zodat je wel kan slapen www.lamphuhouse.com
hier is reservering wel nodig aangezien ze eigenlijk altijd wel vol zitten

Voor kanchanaburi heb ik in het VN geusthouse geslapen. Erg leuke en mooie plek!

Kanchanaburi is ook echt wel ene leuke plek om een dagj extra dagjete blijven :slight_smile:

Zo is een dag tripje naar de Erawan waterfalls erg leuk.

hallo in de backpakkers buurt , vooral in soi rambuttri een leuke straat op korte loopafstand van khao san road en de chao praya rivier , zijn overal , meestal schone en goedkope guest house te vinden ,
wij verbleven in merry v , soi rambuttri voor 500 baht per nacht in een schone maar kale prive kamer met douche en wc en daar heb ik ook even in de dormkamers gekeken en de toiletten en douches die daar bij hoorde , die waren heel ook heel schoon en kostte tussen 150 / 250 baht pp , wij waren met 2 dus even duur uit prive , niet verwarren met new merry v is ook schoon maar weer iets duurder . vorig jaar zijn we in new siam 3 terecht gekomen voor 840 baht per nacht (2per.) wel luxer met koelkast kluisje op de kamer en wifi en zelfs een tv met de bvn erop . new siam 600 baht en new siam 2 met zwembad voor 840 baht ligt ook in soi rambuttri .in kanchanaburi is vn inderdaad een leuk gh met heel lekker eten , wil je iets meer luxe , dan is phong pen een leuk gh met zwembad en daarnaast noble night gh . op de plaatsen die jij opnoemt hoef je volgens mij niets van te voren te reserveren , wil je dat wel zijn de websites op internet te vinden goede reis , wij vertrekken weer 13 januari
oja en de erawan falls mag je niet missen, je kunt er met de bus vanaf het busstation voor 50 baht naar toe , wel informeren hoelaat de bus vertrekt , en op tijd gaan want de laatste bus terug vertrekt rond 4 uur en het is een hele klim naar boven , en je kunt zalig zwemmen en je voeten eeltvrij laten eten door de vissen , nogal wat beter dan de visspa. en een treinritje naar het viaduct van wang po , in thamkrassae bridge , is ook een aanrader , je kan gewoon bij het treinstation voor heel weinig een treinkaartje kopen , wel een kaartje aan de linkerkant vragen (als je dat zou doen )op loopafstand is een leuke nachtmarkt , 2 of 3 x per week

In kanchanaburi heb je sugarcane II guesthouse, heel rustig gelegen, kamer met (koude) douche, ventilator voor iets van een 250 baht/nacht, kamer op vlot met airco, warm water voor ongeveer 500 baht per nacht. Maar er zijn op ‘river road’ meerdere guesthouses waar je goedkope kamers kan vinden, de meeste hebben ‘low budget’ kamers ter beschikking.

hoi hoi , ik denk dat lovekanchanaburi veel over kanchanaburi weet ?? welk olifantenkamp zou jij aanraden , waar je met de olifanten kunt zwemmen en /of ze wassen .we willen met de trein over de brug en tot over het viaduct van wang po , en daar afspreken met een songtauw om ons daar af te halen en ons naar een olifantenkamp te brengen en op ons te wachten , maar ik zou wel zelf aan willen geven naar welk kamp , en dat niet aan de songtauw bestuurder over willen laten .
om op een vlot / raft te lunchen/dineren op de river kwai ,vanwaar vertrekken die ? vanaf de brug , of vanaf het stadje ?
is er ook een kleding , soevenier marktje in de stad , behalve de nachtmarkt nabij het station
alvast bedankt voor je reactie en als er meerdere reacties komen of leuke tips , die zijn altijd welkom
groetjes jacqueline

Hoi, ja, Jaqueline, ik weet wel wat over Kanchanaburi aangezien ik hier woon. Wat betreft dat olifantenkamp, ik ga aan mijn vriendin de naam eens vragen van één kamp, niet zo ver van het viaduct. Ik denk dat het beter is als je eerst het olifantenkamp doet, olifantentocht, vervolgens wassen van de olifanten en eventueel rustig tochtje op een bamboovlot (mischien tot aan het viaduct ?) en vervolgens met de trein terugkeren naar Kan’buri. Dineren op een vlot is mogelijk, maar dan moet je dit privé afhuren, ik heb momenteel geen weet van vlotten waar je mee kan opstappen voor lunch of diner. Zal ook hier eens wat meer of proberen te weten komen en dan laat ik je hier wel iets weten. Neen, verder geen kleding of souvenier markt, buiten de bestaande avondmarkt bij het station of de souveniermarkt aan de brug. Als je meerdere dagen in Kan’buri verblijft zijn zeker de Hell fire pass en Sangkhlaburi de moeite om te bezoeken. Wil je nog meer info, laat maar iets horen, groeten, Pascal

1 like

hoi hoi , wat heb jij geluk dat je in zo n mooie streek woond . bedankt voor de leuke informatieve reactie
wij zijn al 3 x eerder in kanchanaburi geweest , maar badderen met een olifant , staat nog op mijn verlanglijstje , en ik heb wel eens een vlot voorbij zie gaan met etende mensen ,en dat leek ons ook wel leuk
in het stadje zelf zijn we ook nog niet geweest en op sangkhlaburi , ga ik nog googlen , heb er nog nooit van gehoord

Sangkhlaburi is de grenspost (niet altijd open) met Birma, hier is buiten een rommelig marktje weinig te zien, maar het nabijgelegen stuwmeer is prachtig, met een oude, niet altijd zichtbare tempel in het midden van het meer, als het water laag staat is deze te bezichtigen, je hebt (ik dacht de grootste van thailand) een prachtige handgemaakte brug over dit meer naar een ‘mon’ village. Dit stadje is 's morgens vroeg fijn om te bezoeken, prachtige sfeer op de markt. Net voor Sangkhlaburi kan je naar een héél klein bergdorpje rijden waar een uitzichtpunt aan de grens met Birma is, hier kan je bij open hemel tot aan de andaman zee kijken, deze is iets van een 40km verwijdert van Thailand. De vlotten waar je op kan eten worden dikwijls door de locals afgehuurd om met vrienden, collega’s of familie een avondje te eten, drinken en zingen. Ik ga er zelf eentje huren in januari normaal gezien om met m’n familie en vrienden een beetje te gaan vieren. Sommige duurdere hotels bieden dit ook aan voor rafting dinners. Het olifanten kamp waar je kan gaan badderen en vlakbij het Tham Krasae viaduct is Wang Singh (niet ver van de tigertemple) vlakbij dit olifanten kamp is een stationnetje waar je de trein van of naar kanchanaburi kan nemen.

wou ook nog even meegeven voor de liefhebbers dat dit jaar het bridge festival doorgaat van 7-16 december, met elke avond 2 sound & lightshows aan de brug, weet niet wat deze shows inhouden, deze zijn de laatste jaren al verschillende keren gewijzigd omwille van budgetaire redenen. Ik meende gehoord te hebben dat de entreeprijs voor de show 300 baht is.