Trein Bangkok-Kanchanburi

Goeden morgen,(vanuit Thailand)

Ik weet dat deze vraag al gesteld is op het forum maar kan het niet meer terug vinden.

Weet iemand vanaf waar de trein vanuit Bangkok richting Kanchanburi vertrekt en hoelaat?
We zouden graag morgen(zaterdag) vertrekken.

En heeft iemand nog tips voor een goed(betaalbaar) in Kanchanburi?

Alvast bedankt!
Gr.Kevin

Op zaterdags heb je meerdere mogelijkheden. Je kunt de gewone trein nemen vanaf het Bangkok Thonburi station maar ook de speciale toeristen trein vanaf het Bangkok Hualamphong station, waarbij je onderweg stopt bij bezienswaardigheden. De laatste is maar 20 THB duurder en zou misschien een leuke optie zijn als je weinig bagage bij je hebt. Je kunt dan op de terugweg uitstappen in Kanchanaburi. Zie The real Bridge on the River Kwai | Train from Bangkok to Kanchanaburi & River Kwae.

Voor een goedkope acco, kan ik je VN guesthouse van harte aanraden. Zie http://www.tripadvisor.dk/Hotel_Review-g297924-d655110-Reviews-VN_Guesthouse-Kanchanaburi_Kanchanaburi_Province.html. Wij hadden een dure kamer met airco op de rivier voor 400 THB per nacht maar het kan volgens mij ook voor de helft. Omdat het erg populair is zou ik van te voren wel even bellen of ze een kamer vrij hebben…

1 like

We zijn met de gewone trein mee gegaan vanuit Thonburi! Een tip voor de mensen die hetzelfde willen doen: Koop je kaarten gewoon op het station, de taxichauffeur vertelde; dat je van te voren moest reserveren, vervolgens stopte hij bij een tourist buro (leek betrouwbaar) ook hier zeiden ze dat we te laat waren en je zeker op zaterdag van te voren moest reserveren. (ze konden ons wel voor 2500bath met de taxi brengen of de volgende dag met een mini-bus) Wij hielden vol dat we het eerst op het station wilden vragen. Er waren nog gewoon kaarten te koop voor 100bath p.p. en het was helemaal niet druk!

V.n guesthouse gewoon doen gr Rosa