Hoi.
Het verbaasd mij dat er zo weining vragen zijn over Laos op deze site…
Dus hier komen een paar:
-
Hoe is Laos?
-
Wat zijn de mooie plekjes?
-
Hoe duur is het land (hotels, eten enz)
Groetjes Bas
Hoi.
Het verbaasd mij dat er zo weining vragen zijn over Laos op deze site…
Dus hier komen een paar:
Hoe is Laos?
Wat zijn de mooie plekjes?
Hoe duur is het land (hotels, eten enz)
Groetjes Bas
nou ik zou even reageren :
1 .Laos is fantastich. het is er rustig, de mensen zijn vriendelijk en vinden toeristen nog leuk, omgeving is mooi.(je ziet nog niet zoveel toeristen)
het is goedkoop en de guesthouses zijn schoner en betere bedden dan in thailand.
noord oosten, tussen luang prabang en vietnam. en het zuiden onder pakse.
prijzen: goedkoop, gh gemiddeld 3-4 euro per nacht voor 2 pers
totale kosten per dag met 2 personen gemiddeld 22-25 euro per dag.
(kosten vervoer,eten/drinken,slapen en entree)
Hoi
Zou je nog iets specifieker kunnen zijn over wat er leuk is om te bezoeken in het noord oosten en het zuiden van Laos? Ik ben best wel op zoek naar info over Laos maar kan niet zoveel specifieke informatie vinden. Wel algemene informatie. Wat mij erg leuk lijkt is bijvoorbeeld trektochten in de natuur.
Alvast bedankt!
Groet
Hallo,Ik denk dat je een hoop info zult vinden in de lonely planet daar heb ik zelf heel veel aan gehad.
De meeste vragen worden gesteld in het andere sub-forumpje, Laos Reiscafé.
1. Hoe is Laos?
Rustig: weinig inwoners, weinig toeristen, behalve in Vang Vieng (jonge party people) en Luang Prabang (oudere in cultuur geïnteresseerde mensen), prachtige groene begroeide bergen die recht omhoog steken, lekker eten, makkelijk en veilig om te reizen, mooie Franse koloniale gebouwtjes en Lao tempels, verder veel simpele bouw van hout en steen (veel op palen), heel goedkope goede massages die lijken op Thaise massages, vriendelijke mensen, mooie grotten, watervallen, bergen. Kortom alle reden om te gaan!
2. Wat zijn de mooie plekjes?
Zie mijn website (via handtekening) voor mijn blog en foto’s, en zie Lonely Planet website en reisgids.
3. Hoe duur is het land (hotels, eten enz)
Ligt eraan hoeveel luxe je wilt en hoeveel georganiseerde tourtjes en rondleidingen je gebruikt, maar je kan wel voor rond de 30 euro per persoon per dag (gemiddeld) reizen (eigen simpele kamer, bussen, mix van uit eten en zelf eten op markt kopen, af en toe een tourtje, om de dag een massage
, af en toe internet gebruiken…).