Noord of Zuid Laos?

Hoi ik heb deze vraag al eens eerder gesteld en heb nuttige reacties gehad maar wil hem toch nog een stellen, met name aan mensen die in beide gebieden geweest is .Wat raden jullie mij aan Noord of Zuid- Laos

Ik heb 3 weken de tijd voor Laos (in july) .Ik wil 3 weken in een redelijk klein gebied reizen. Ik was 2 jaar geleden al in Luang Prabang , Vang Vieng en Vientiane geweest ,als onderdeel van een 10 weekse reis door ZO Azie . Als ik naar het noorden ga hoef ik hier niet meer heen, (ga in de buurt van Chiang Rai de grens over).Zuid Laos ben ik helemaal nog niet geweest. Ik wil graag zo veel mogelijk het ongerepte,authentieke Laos zien.Qua natuur en cultuur.

Het Noorden trekt me om de bergen,bergvolkeren,natuur,etc. Maar ik hoor dat dit toch wel toeristischer is dan het zuiden, (of hebben ze het dan alleen over de steden LP,VC en VV?)

Het Zuiden trekt me vooral om de Bolaven Plateau ,de 1000 eilanden , watervallen,jungle, en de provincies als Attapeu dat vrijwel ongerept is .

Wat zouden jullie kiezen? ook rekeninghoudend met regenseizoen.

Als ik jou verhaal goed lees, zal ik naar het zuiden gaan.

in het zuiden kom je ook wel toeristen tegen. maar als je richting attapeu gaat zie je er niet meer zoveel.
ik zou zeggen het zuiden. omdat je al een deel van het noorden hebt gehad. en in het noorden zitten verder nog meer plaatsen maar allen druk bezocht.