Noord of Zuid Laos

Hallo wie kan mij vertellen wat mooier en puurder is als het gaat om natuur, jungle , bevolking , sfeer, Noord of Zuid Laos ?

noord

sjaak
www.wereldrondreis.eu

Ik vond ook het noorden mooier!

Minder droog, grillige bergen, leuke trekkings, hill tribes, werkelijk prachtig.

Groet, Jenny

NOORD!
Bergen, Jungle, Luang Prabang, Pak Ou Caves, Kuangsi Falls, Vientiane (Vienchang):biggrin:

hee sander,

ik kom net uit noord laos en ga over 4 weken zuid ook doen. ik vond het noorden echt geweldig en als je dat gaat doen en een leuke trekking wil doen boek dat dan in Luang Prabang bij All Lao. de 3 daagse!!! bijna niemand doet dat en het is werkelijk geweldig! het is echt back to basic dus als je dat niet ziet zitten voor 3 dagen raad ik het af! je gaat naar dorpen waar bijna nooit toeristen komen dus ze zijn helemaal enthousiast als je komt. en ze laten je niet met rust! echt een aanrader! geen stroom, geen wc, geen douche… echt lachen!

suc6 met wat je gaat doen.

ga je er binnenkort trouwens heen?

groetjes jana

Hallo bedankt voor de leuke reacties. ! Ik denk dat ik jullie adviezen opvolg , mij leek het noorden ook leuker.

gr sander

He Jana bedankt voor je leuke tip. Ik ben idd op zoek naar dit soort trekkings. Lijkt me super . Ik ga denk ik in juli (kan geen andere tijd) Ik hoop dat ik niet al te veel last zal krijgen van de regentijd.

groetjes Sander

ik ben net een maand terug heb het zuiden van Laos “gedaan” vanaf Pakse richting Cambodia. Van andere reizigers heb ik gehoord dat het noord mooier is ( meer afwisseling en meer te doen) en dat ondanks veel meer touristen de mensen heel vriendelijke zijn. Van het zuid vond ik de eilanden in de Mekong mooi. Er is niet veel te doen daar behalve naar de natuur kijken en wat rondlopen of fietsen. Er is zoveel rust dat het lijkt alsof de tijd is blijven steken. Als je daarna naar Siem Reap reist kom je in een hele andere wereld vol touristen en zeer westerse georienteerd. Het is fijn om tijdens een reis rust en drukte af te wisselen.