Ik vlieg 24 mei naar Cancun (als er geen negatief reisadvies komt) samen met mijn vrouw voor een rondreis per publieke bus door Mexico, Guatemala en Belize met een afsluiter van 5 dagen in Tulum.
Weet iemand hoe de huidige situatie momenteel is in Yucantan mbt. restaurants, bezienswaardigheden vanwege de griep? Het dichtst dat wij in de buurt zouden komen van Mexicostad is bij Palenqeu ongeveer 800km naar het zuiden.
Van 1-5 mei zijn veel dingen gesloten in heel Mexico. Althans dat was de bedoeling volgens mij. Maar hier Guadalajara zie ik van alles nog open. Aangezien er inmiddels berichten zijn dat de griep op zijn retour is denk ik niet dat ze na 5 mei die sluitingen nog verlengen en zal denk ik tegen de tijd dat jullie er zijn alles wel weer open zijn.
Das mooi, hoor nu van verschillende kanten dat het allemaal het spreekwoordelijke strom in glas water is geweest en dat de media het weer eens lekker heeft opgeblazen.
Maar goed ik ga lekker over een kleine drie weekjes naar de Mexicaanse:zon02: en ik zal er van genieten ook :vak02:
Onze dochter werkt in Yucatan. Playa del Carmen.
Zij komt nu (komende week) naar Nederland op vakantie omdat op dit moment 80% van de mensen werkloos is geworden. Hotels zijn op dit moment gesloten. Geen griep, maar door de media-aandacht en de door de overheid ingestelde regels zijn er weinig tot geen toeristen op dit moment. Ze geloven er wel in dat het weer goed komt.
Het zal er dus veel rustiger zijn dan een maand geleden. Veel plezier in Mexico, want het schijnt er prachtig te zijn.
Jammer dat de media zo’ n mooi land op zo’ n manier kapot krijgt.
Ben begin vorige week nog even in het centrum van PdC geweest en schrok van de drukte! Was er al 7 jaar niet meer geweest en het verschil was enorm. Leek toen i.i.g. nog niet op leegloop.
Hopen dat het zich snel herstelt :zon02:
Dat kan kloppen, want begin vorige week was er nog niets aan de hand. Maar vanaf die donderdag lag alles plat.
Mede omdat de regering bepaalde dat alles moest worden gesloten.
Inderdaad nu maar hopen dat alles weer goed komt.
Ik woon en werk op Cozumel.
Het is inderdaad waar dat mensen bij 1000-den hun banen verliezen.
Mijn werk is gereduceerd tot niets op het moment.
Vrijdag was ik in Playa del Carmen. De straten waren wel leger dan normaal, maar er liepen gelukkig nog wel toeristen en alle barretjes en restaurantjes waren open.
Alle bezienswaardigheden zijn ook inmiddels weer geopend.
Er zijn geen griepgevallen bekend in deze regio.
Je kunt gerust deze kant op komen en genieten van de Mexicaanse gastvrijheid, de prachtige natuur en het kleurrijke leven.
Hier nog een bewoner van PdC.
Het is inderdaad een stuk rustiger, maar gelukkig laten niet alle toeristen zich gek maken door de media.
Kom maar gerust deze kant op. Er zijn nog genoeg hotels en restauranten open en de mensen hier hebben toeristen nodig om brood op de plank te krijgen.
Groeten,
Winny
Ik heb net gisteren het restant van de reissom overgemaakt dus het staat vast. Wij komen volgende week zondag >>> wij lekker naar Mexico. Lekker genieten van het lekkere eten, gastvrijheid, en natuurlijk ook de :zon02:
De laatste week van de vakantie zitten we trouwens onder PDC in Tulum. Vonden Tulum net iets leuker (op internet)
Iedereen bedankt voor de reacties
Hoi Romano,
Heel veel plezier en inderdaad Tulum is een ontzettend mooie plaats. Vergeet ook niet om een kijkje te nemen in het S’ian Kaan bioreservaat (echt ontzettend mooi).
Groeten
Winny
Op 6 juni ga ik naar Mexico. Alle ophef over de griep is zwaar overtrokken. :vak02:
A.s. zondag 17 mei vertrek ik met mijn dochter voor 9 dagen naar Mexico.We gaan naar PDCarmen.Dank zij deze site hebben we er alle vertrouwen in .
We hebben er zin in.Gaan er nog meer mensen die datum daar naar toe?
Dochter wil graag met dolfijnen zwemmen ,kan dat nu momenteel weer en wat is de fiinste locatie om dat te doen?Wie heeft er nog goede tips.
Alvast bedankt
gr Willia