Beste en mooiste reistijd Yucatan

Hallo,

Ik en mijn vriendin willen dit jaar een rondreis maken door Mexico (Yucatan) met daar aansluitend een strandvakantie van een x aantal dagen.
We hadden eerst september in gedachten, maar hoe is het weer dan???
Of kunnen we toch beter een andere maand uitkiezen?

Hoor het graag!!!

Hallo,

leuk dat jullie naar Mexico willen gaan.
Wij zijn in 2006 naar Playa del Carmen geweest, daar hebben we toen 2 wk strandvakantie gehouden. We hebben toen we wat excursies gedaan en vonden het land zo mooi dat we toen al besloten hadden om nog een keer te gaan.
Dus zijn wij in 2007 weer naar Mexico gegaan. Toen hebben we eerst een rondreis gedaan en strandverlenging in Tulum. Wij hebben de reis met Holland International gedaan. Gewoon zelf met de auto gereden en dat is heel goed te doen.
Het eerst jaar zijn we in maart geweest, vorig jaar zijn we op 27 maart vertrokken en waren 14 april terug. Het weer is dan erg goed. Vooral in Tulum.
Als je in september gaat heb ik geen idee hoe het weer is, maar heb wel gehoord/ gelezen dat het dan regenseizoen is en dat het orkaanseizoen bijna gaat beginnen. Al zegt dat natuurlijk ook niks.

Voor de zekerheid gaan wij dit jaar weer, dan gaan we in april naar Mexico City.

Mochten jullie nog meer willen weten, hoor ik het wel.

Groeten
S&T

Hoi,

Ik heb vorig jaar 8 maanden in Mexico gewerkt en was er in de periode van maart t/m nov. Het weer in Sept is nog steeds aangenaam. Tuurlijk is er kans op regen, maar dat kan je toch nooit voorspellen. In de maanden juli en augustus is het erg warm, dus zou liever niet dan gaan, maar weet natuurlijk niet wat jullie willen. Wat betreft het orkaanseizoen, dat kun je nooit voorspellen wanneer die komt.
Mocht je meer vragen hebben dan hoor ik het. Succes ermee!!

april en mei ?

Ik zou ook het voorjaar, of zelfs winter zeggen. Ik ben al eens in september en een keer in oktober in Yucatan geweest, maar heb niet heel veel hinder van het weer gehad. Vaker valt later op de middag een fikse korte bui, maar dat is soms best welkom :wink: Ik heb wel in oktober '98 een deel van Mitch meegekregen, dus het kan in september en oktober nog spoken.