Eerste Keer Mexico

Hallo,

mijn vriend en ik willen volgend jaar graag voor de eerste keer naar Mexica. Ons trekt de combinatie cultuur, mooie natuur en prachtige zee en stranden. Wij zoeken een gezellige plaats waar je niet tussen de dronken en feestende jongeren zien. We vinden het prima als het toeristisch zit, maar het moet ook wel een beetje rustig zijn (er mogen best wat barren en discotheken zijn hoor). Nou heb ik gelezen dat Cancun best een feestparadijs is. Misschien kunnen we beter naar Playa del Carmen? Of zijn er nog andere plaatsen die leuk en gezellig zijn? In welke tijd van jaar kunnen we het beste gaan? Ik heb gelezen dat er ook zoiets is als een regentijd. Ik denk dat we dan niet willen. Wel moet de temperatuur een beetje om uit te houden zijn.
Ook hoop ik dat iemand weet bij welke reisorganisatie je goede, maar ook wat goedkopere reizen naar Mexico kan vinden.
Nou ik hoop dat iemand ons wat tips kan geven en alle verhalen en/of verhalen zijn welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes,

Petra

Cancun is een handig beginpunt voor een reis rond Yucatán. Vanuit Cancun kan je namelijk makkelijk in een bus of auto stappen en zit je binnen de kortste keren in een heel andere omgeving. Als je cultuur zoekt zit je fout in Cancun…als je witte stranden zoekt met de mooiste zee dan zou ik zeker een tijdje in Cancun blijven plakken…regenseizoen mijden vanaf mei tot oktober.Ikzelf ga febr 2006 richting cancun…maar dan is het daar wel een 'peak week’d.w.z. een gekkenhuis met een hoop amerikaanse (afgestudeerde) studenten

Hallo,

Ik zou je Puerto Vallarta aanraden. Is een kustplaats ( west) met toeristen en ook wel barren en discotheken. Maar zeker niet zoals Cancun. Het oude gedeelte is zeer gezellig en mexicaans. Je kan georganiseerd ( heel veel excursies) maar ook heel veel op eigen houtje dingen doen. Hoop plaatsjes en stranden in de buurt waar je met de bus heen kan. Ook een boulevard wat op zondag avond erg gezellig is dan komen alle Mexicanen en toeristen naar de boulevard en dan komen ze hun Kunsten, Muziek, Kunst en dansjes laten zien ook een hoop lekkernijen zijn er dan te koop echt super gezellig. Als je wilt kun je dus elke dag wat ondernemen, maar ook relaxen en lekker uitgaan als je wilt. Voor iedereen wat zou ik zeggen. Als je rond November, december, Januari, februari gaat dan zijn er walvissen in de baai en zeker aan te raden om een Whalewatch tour te doen. Deze periode is het qua temperatuur ook het lekkerst. Niet te heet en geen regenseizoen. Ik kan wel een A4 vol kunnen schrijven maar als je nog meer vragen hebt dan hoor ik het wel. Je kan bv Via OAD naar Puerto Vallarta.

Groetjes val

kijk eens op www.puertovallarta.startkabel.nl

hier vind je echt een hele hoop sites over PV.

We zijn net terug van een rondreis door Mexico. De laatste dagen aan het strand doorgebracht.
Eerst 2 dagen in Tulum. Dit was het ware genieten! Langs het hele strand liggen cabana’s (eenvoudige bungalows).
Vanuit deze cabana’s stap je direkt op het prachtige strand met palmbomen en loopt zo de zee in. Heerlijk rustig, zowat een privestrand. Dat komt natuurlijk ook omdat er geen grote hotels in de buurt zijn. Hangmatje gekocht en relaxen. Eten kan je in het restaurant van zo’n ‘complexje’, of bij een van de buren. Anders met je huurauto, taxi, brommer of fiets naar het plaatsje Tulum (4 a 10 km).
We hadden hier graag nog een paar dagen langer gebleven.

Daarna naar Playa del Carmen. Dit is echt een drukke toeristenstad met veel winkels en restaurants. Erg ver-emerikaniseerd en weinig authentiek. Druk op de stranden. En zoals te verwachten alles een stuk duurder. Eigenlijk een afknapper na onze Bounty-strand dagen in Tulum.

Ieder zijn smaak natuurlijk, het kan zijn dat je dit te rustig vind. Er is verder weinig te doen in de buurt, en voor boodschappen moet je een eindje rijden (was voor ons geen probleem omdat we een huurauto hadden).