Mexihiiiicoooooo!

Nu de zon weer gaat schijnen en de temperatuur weer boven het vriespunt komt, beginnen bij mij de zomerkriebels weer te komen. Tijd om een leuke bestemming te zoeken voor de zomervakantie (juli/augustus)!

Vorig jaar wilde ik al 2-3 weken gaan rondreizen in Mexico, maar door de uitbraak van de Mexicaanse griep moesten we plotseling kiezen voor een andere bestemming. Misschien dan dit jaar?! Ik vind het leuk om tijdens mijn vakantie een mix te maken van cultuur, een dagje strand, natuur, iets sportiefs, een terrasje pakken, winkelen, etc. En dit alles natuurlijk het liefst met een gezellige reisgeno(o)t(e)!

Ben jij van mijn leeftijd (28) en deel je dezelfde interesses, dan hoor ik graag van je. Denk je me van een andere bestemming te kunnen overtuigen, doe je best! :smiley:
Ow, ik heb al wat reiservaring en spreek een beetje Spaans…

ADIOS!

Mexico ligt niet in Zuid-Amerika!

Hoi Anneke,

Alles wat je wilt doen kan in of in de omgeving van Cancun.
Voor stranden zit je daar erg goed. Mooi blauw water en wit zand.
Als je een keer geen zin hebt in het strand dan zijn er diverse shopping malls om je dag te vullen. Uiteraard zijn daar weer diverse plekken te vinden waar je lekker in de zon een drankje kan nuttigen.

In de buurt van Cancun kan je naar diverse Maya ruines gaan. Aanrader is de combi Chitzen Itza en de cenote Ik-Kil. Je gaat dan eerst de tempels bezichtigen en daarna kan je gaan zwemmen in een sinkhole.

Tulum is een andere plaats waar je de Maya tempels kan bekijken. Deze zijn ook erg mooi en staan direct aan het strand.

Vlakbij Tulum is het natuurreservaat Xel-Ha. Hier kan je de hele dag lekker snorkelen.

Ik ben als 3 keer in Cancun geweest en als ik weer een leuke reisgenoot kan vinden wil ik zeker weer.

Groetjes,
Bas