Gunstige periode Mexico?

Hoi hoi Mexicogangers:dag:

Ik en mijn vriendin zijn van plan om aankomend jaar richting Mexico te gaan…Alleen wanneer??
Ik zelf zat te denken aan de laatste week van mei begin juni dan zit je nog net niet in het regenseizoen he?En mn vriendin wil daar heen wanneer het een"leuke"tijd is…Ik heb geen flauw idee wanneer het een rustige of drukke tijd is in Mexico!We hoeven niet in de mega drukte te zitten maar houden wel van wat levendigheid dus ook niet te rustig.We zijn beide begin 30 en houden wel van zon,strand,zee,uitgaan en excursies dus van alles wat.En om de keuze te maken tussen Cancun of Playa del carmen vind ik ook onwijs moeilijk.Dus ook hiervan hoor ik graag de ervaringen:slywink:

Alvast bedankt!
Gr,Diaan

Hi Diaan,

keuze tussen Cancun en PdC is niet zo moeilijk. Cancun heeft dikke hotels, shopping zones, disco’s etcetera Alles, zelfs de cultuur…, is op de hotelzone kunstmatig. Zeg maar LLoret de Mar in het Amerikaans. Wil je toch wat Mexico vinden, dan moet je down town gaan, maar daar ben je weer een redelijk stuk weg van de hotelzone. Wil je op eigen houtje ergens heen met de bus, dan moet je meestal ook eerst naar het busstation down town.

PdC is ook heel toeristisch geworden, maar doet knusser aan. Hier zijn niet alleen mega hotels, maar kun je ook hostels, boutique hotels etcetera vinden. Uitgaan kun je hier ook en m.i. ook gezelliger dan die dikke disco bakken. Twee grotere busstations op loopafstand vanuit het centrum voor tripjes op eigen houtje met het openbaar vervoer zijn ook een voordeel.

Vanuit beide plaatsen kun je genoeg trips doen/boeken, alleen is het in PdC iets makkelijker om het lokaal te regelen bij een reisbureautje.

Succes met jullie keuze!

Dank je Robert!
Ik heb dan nog 1 vraagje…wat is een gustige tijd om naar Mexico te gaan?Niet al te rustig maar ook niet al te druk…Ik weet ook dat met springbreak een hoop studenten vertrekken naar Mexico.Maar daar willen we nou ook niet echt tussen zitten hihi.

April/Mei is een fijne periode, maar “goegel” voor de zekerheid even op spring break 2010. Er zijn genoeg sites over te vinden. Pasen in Merida is erg leuk en gezellig.

Ik heb ff zitten googelen en Springbreak begint 15 feb t/m eind maart.En ook een week voor en na pasen(easterbreak).

Bedankt weer!

Hai hai!

Ik heb nog 1 vraagje…nu dat het tot boeken komt kan mn vriendin niet in mei…misschien halverwege april en anders begin juni.Maar dan zit je toch in het orkaan/regenseizoen?Als ik google kom ik iedere keer wat anders tegen wanneer het officieel begint…april,mei,juni…Juni zou dat nog net kunnen?Ik nml niet als een Mary poppins de lucht in vliegen hihihi.