Springbreak Cancun

Zou iemand mij kunnen vertellen wat absoluut de drukste periode is tijden Cancuns Springbreak? Ik weet dat het globaal loopt van februari tot april…maar wie kan het iets specifieker voor mij aangeven…

Het is de vakantie periode van de noord amerikanen, vorig jaar was het 12 april…

Huh zeker weten? Dacht dat het voornamelijk ging om de afgestuurde studenten die hun laatste jaar afronden in februari/maart en dat vieren in Cancun…

Haha je beantwoordt je eigen?

Er zitten veel studenten (het is rond die tijd dat men voor het eerst naar het buitenland gaat…) Die gaan er heen in hun vakantie.

Ik -persoonlijk- vind het een beetje vervelend volk, ze doen nogal
denigrerend naar de Mexicaanse bevolking toe.

Haha owkee thanks - duidelijk-

Kev!? ben jij het? haha grappig

Hoi Kevin

Dit jaar zaten we te denken om weer naar Mexico te gaan. We lazen dat in juni ook veel americanen naar Cancun komen. Dit was in de boekjes ook de goedkoopste periode om te gaan. Ik denk vanwege de overlast die vaak genoemd wordt.

Wanneer je zeker wil zijn van een rustigere periode en je gaat in de zomer maanden. Ga dan bijv. tussen julli en sept.

Wij zijn in 2003 in Cancun geweest in hotel El Pueblito. Dit hotel is gebouwd in de stijl van een Mexicaans dorpje, gewoon genieten! Mooie poolbar, grote kamers! en zeer gunstig geprijsd heb ik in de boekjes gezien. Om in de stad van Cancun te komen, dien je dan wel met de bus te gaan. Kosten 1 dollar pp enkel en duur circa 15 minuten.

Cancun is opzicht een grote stad, weinig gezelligheid te bespeuren. Wanneer je van stappen houdt en alles moet groot zijn, moet je daar zijn. Ga anders beter naar Playa del Carmen, daar is de sfeer wat intiemer.

Wanneer je een duiker bent, ga dan zeker duiken in Cozumel. Daar heb ik tot nu toe mijn mooiste duiken gemaakt!

Foto’s van mexico en excursies kun je vinden op mijn site, dan heb je vast een idee.

Veel plezier in Mexico!

Danny
http://www.cubalibre.ws

hoi hoi,
Ik ben er van 28 feb tot 7 maart geweest en toen was het al vrij druk, was wel leuk om de overgang van de Canadezen naar de Amerikanen te zien :slight_smile:
Ik hoorde van vrienden die er wonen dat het na de week dat ik er was een week heeeeel erg druk werd.
Zeker de moeite waard om naartoe te gaan :smiley:

Groetjes

hey,

ik ben ook van plan volgend jaar naar spruingbreak te gaan…
mij werd vertelt van 12 tot 20 maart te gaan.
mijn probleem is nog welke hotels het beste te boeken?,
dus welke locatie in cancun?..
en met welke reisorganisaties?,
en of er mss. ergens speciale spring breaktrips,
net zoals ski- en surfreizen, te boeken zijn???
Maar in ieder geval tweede week van maart zou beste periode zijn

>>>

:wasted:

Ik zat in hotel Dos playas…
Het is een leuk hotel maar verwacht geen luxe. Het zijn simpele maar nette en schone kamers. Wij hebben het er heerlijk gehad!
Het animiatieteam organiseert avonden naar de grote clubs in Cancun. Je wordt dan gebracht en hoeft niet in de rij te staan voor de discotheek. Ook heb je dan je eigen tafel met de andere gasten van het hotel waar je dan onbeperkt kunt drinken. dit kost je dan een bepaald bedrag wat het zeker waard is.

Er zijn verder genoeg mooie hotels, misschien kun je het best via een reisbureau boeken.
Hier in Nederland is springbreak niet bekend en groot, dus ik denk niet dat wij speciale springbreak aanbiedingen hebben.

Succes in ieder geval… en veel plezier alvast :zon02: