Volgend jaar Januari vertrek ik op bezoek bij vrienden naar de Filipijnen, ik zal verblijven van 19 januari tot en met 16 februari 2014,
ik will graag mijn reis zelf organizeren…maar zit met een hele hoop vragen…hoe geraak ik in Cebu en Palawan vanuit Manila, ferry , vliegtuig, wat kan ik bezoeken op Cebu ?..kan ik een motofiets huren of scooter…wat is aangeraden, hoeveel dagen heb ik nodig om dit bezoek te doen…prijzen , hotels, en zo veel meer ,graag zo veel mogelijk info
Gezien de lengte van je verblijf en het aandoen van Palawan en Cebu lijkt me in jouw geval binnenlandse vluchten de meest geschikte manier van vervoer. Vanuit Manilla vertrekken dagelijks tig vluchten naar Cebu. De lvmijen zijn o.a. Cebu Pacific, Philipines Airlines en nog een paar waarmee ik geen ervaring heb. Maar via internet zijn ze eenvoudig te traceren. Vanuit Cebu zijn er ook rechtstreekse vluchten naar Palawan. Al die vluchten kan je online boeken. Soms wordt je NL creditcard om onduidelijke reden niet geaccepteerd. Motorfiets of scooter zijn beide te huren. Houdt er rekening mee dat het verkeer enigszins rommelig is, er bestaan verkeersregels maar meestal houdt niemand zich er aan wegens gebrek aan kennis. De 2 bestemmingen die je noemt, al naar gelang je wilt zien, kan je in een paar dagen dan wel weken of maanden doen. Prijzen, ook zoiets, wil je super de luxe ***** of budget. Schaf een goede reisgids aan, zonder reclame te maken, ik gebruikte altijd de Lonely Planet.
Hallo Beste Hugo/Yessy, het beste is om vannuit Manilla met het vliegtuig naar Cebu te vliegen.
In Cebu zou je de Kawasan Falls kunnen bezoeken, duiken met de whaleshark, heerlijk genieten van de cultuur die het eiland te bieden heeft, en nog veel meer.
Over het algemeen is het mogelijk om ter plaatse in Cebu een scooter of brommer te huren.
Wil je meer weten? mail ons: info@philippinestravel.nl