Hoe gaat het mensen in Kenia?

Hoor alweer dat spanning toeneemt in nairobi ,waardeloos is dat.
Is er al wat nieuws?

ja er is spanning onder de bevolking
velen zijn tijdelijk naar hun geboorte gebied om met hun familie af te wachten
vele fabrieken zijn tijdelijk gesloten
er wordt ook al iets gehamsterd, maar ugaly is er geruime tijd al niet
de spanning kan verder op lopen als de verkiezing uitslag nipt gaat worden

laten we hopen op veel wijsheid
kwaheri

Ik had verwacht dat er hier op het forum wel wat meer er van geschreven werd.
(bij deze even bedankt)
Ik zal het maar op het internet gaan opzoeken.
Nu werd ik alleen wakker door de whats app van mensen die geld vroegen om naar hun familie te gaan om dat spanning daar oploopt in Narobi (de mannen hangen in de deuropening en alleen rottigheid)
Ik ben er weer goed blut van .
Maar ja o word er maar de helft er van redelijk besteed is meer dan de villa,s hier van de goede doelen.

Jaapb

Velen zijn uit voorzorg naar Nederland terug gegaan. Ikzelf zit ook in Nederland, maar absoluut niet vanwege de verkiezingen. Ik werd uitgenodigd voor een vakantie in Nederland en liet me dat natuurlijk geen tweemaal zeggen :wink:
Ik verwacht zelf geen problemen zoals in 2007, al is de spanning onder de bevolking natuurlijk te snijden. Iedereen is bang voor een herhaling van 2007. Juist daarom denk ik niet dat dit zal gebeuren. De herinneringen staan nog vers in hun geheugen en niemand wil dit nog eens meemaken.

Vorige week is wel de ICT manager van de IEBC vermoord, waardoor de angst voor onrust nog groter is geworden. Men neemt toch voorzorgsmaatregelen zoals het inslaan van voedsel, winkeleigenaren vullen hun voorraad niet aan tot na de verkiezingen en eventueel reizen mensen naar hun geboortedorpen.

De enige berichten die ik krijg vanuit Kenia is verzoeken tot gebeden voor vreedzame verkiezingen en oproepen/filmpjes om rustig te blijven ongeacht de uitslag. Tot nu toe nog geen verontrustende berichten vanuit mijn vrienden en familiekring gehoord.

Het is meer nairobi waar de meeste angst is .
Want waarom kmen er geen bussen meer bij dat Nairobi busstation ?
Dat is in het city.
Ik zelf heb gehoord dat de media niet aan ophitsing mag doen dus dat scheelt al weer.
Bedenk dat de mannen op dit ogenblik alleen maar in de deur opening staan.
Dus als er gelegenheid er is met wat trouble dan is het ook gelijk stelen want dat is het vlug ste verdient zonder werk.
Ik zelf heb ook wel hoop ,maar daarom begrijp ik niet dat zulke bussen niet rijden ,daardoor krijg je die paniek en taxi die wel durft vraagt 15000 Kes voor zo een rit.

[quote=“Marriette, post:4, topic:171022”]

Vorige week is wel de ICT manager van de IEBC vermoord, waardoor de angst voor onrust nog groter is geworden. Men neemt toch voorzorgsmaatregelen zoals het inslaan van voedsel, winkeleigenaren vullen hun voorraad niet aan tot na de verkiezingen en eventueel reizen mensen naar hun geboortedorpen.<quote

Is dat dit ?

https://www.tuko.co.ke/248708-police-officers-deny-arresting-iebc-ict-manager-chris-msandos-killers.html

Vreemd Uganda ?

Obama doet oproep aan Kenya

.

http://www.nation.co.ke/electionskenya

Dat wordt hommeles…

hopelijk valt het mee Moeilijk te beoordelen of de fraude claims een grond van waarheid bevatten De internationale toezichthouders hebben immer ook verklaard dat alles goed gelopen is
Wat mij wel stoort dat bij de berichtgeving in Ned steeds weer de beelden van 10 jaar geleden worden getoond
De pers is blijkbaar vergeten dat het 5 jaar geleden wel goed ging
Dat is jammer en slecht voor het imago en toerisme

Ik houd het nieuws goed in de gaten via https://www.kenyamoja.com/tv/ktnlive/. Nu wachtend op de uitslagen…

de spanning van de verkiezing ebt nu weg
het normale leven komt weer op gang

nu maar hopen dat er weer vertrouwen komt ,dan durft men ook weer te investeren
en komt er weer iets meer werkgelegenheid
nu maar hopen dat er géén droogte meer komt,
want de prijs voor voedsel was wel erg gestegen
er was bijna géén ugaly te verkrijgen hun basis voedsel
ook de prijs van suiker en melk was vrij hoog

.

.