Hee allemaal!
Ik ben een Nederlandse studente en wil voor 3 maanden naar de Filipijnen om onderzoek te doen.
Ik vroeg me af of iemand weet hoe en wat voor visum ik kan aanvragen. Ik zit namelijk niet verbonden aan een universiteit in de Filipijnen dus het lijkt mij dat ik niet op een studentenvisum het land in kan.
Waarschijnlijk zal het dan een toeristenvisum worden. Echter is deze maar 21 dagen geldig. Iemand ideeën wat ik kan doen?
Bedankt alvast!
Avalon
hi avalon,… je kunt het beste een toeristen-visum in nederland aanvragen (den haag, amsterdam, rotterdam) (bel even, of kijk op internet over de openingstijden en wat je mee moet nemen) voor verblijf van 59 dagen (E30,-), dan alhier elke keer verlengen bij de immigration (is in elke stad) voor de volgende 59 dagen (zo’n 3800 peso = 60-65 euro).
je kan natuurlijk ook zonder visa vertrekken, en alhier voordat de 21 dagen zijn verstreken verlengen. (tot 21 dagen heb je geen visa nodig!)
maar verleng altijd op tijd, als je te laat bent moet je altijd een “fee” betalen!
(dat is makkelijk 1000 peso voor één dag)
groetjes, en veel plezier daar/hier
oke bedankt!
Nog even twee vraagjes… als ik dan een 59 dagen visum heb en ik ga daarna een paar dagen naar bijvoorbeeld Maleisië kan ik daarna zonder visum weer de Filipijnen in (als ik dan korter dan 21 dagen blijf) of is dat niet mogelijk?
Een andere vraag: als ik langer dan 59 dagen blijf, moet ik hem dan in de Filipijnen verlengen? En zo ja, voor hoe lang kan ik het visum dan verlengen?
Bedankt alvast!
Groetjes,
Avalon
Hoi Avalon, welkom op het filppijnen forum
Strkt genomen mag je op een toeristenvisum geen onderzoek doen, maar waarschijnlijk is er geen haan de daar naar kraaid.
Houd er wel rekening mee dat als je een toeristen visum krijgt , daar standaart met koeieletters op word gestempeld , NOT VALID FOR STUDY OR EMPLOYMENT ,
Als je vanuit Maleisie Flppijnen weer in wil korter dan 21 dagen is dat geen probleem mits je maar over een ticket beschkt om Filppijnen weer te verlaten.
Je 59 dagen visum kun je steeds maar weer met 59 dagen laten verlengen in Fiilppijnen , je mag als toerst tot bijna 2 jaar onafgebroken blijven.
Oké hartstikke bedankt!
Het is ook niet een echt onderzoek dus dat is geen probleem.
Dan ga ik maar eens een ticket boeken!
die ticket,…zou ik maar even doen, als ik jou was. (and you better stay here/there, if possible)
krijg je zeker geen spijt van.
weg uit die krankzinnige westerse wereld.
im (and many others) sick and tired of the western world, here… im feeling free!!!
veel plezier hier/daar.
haha ja ik weet hoe het voelt om ergens anders te zijn:)
Heb er heel veel zin in!