Hoe casa reserveren, ik kan geen Spaans

Beste allemaal,

Deze zomer willen we naar het midden en westen van Cuba. Circa 2,5 week in juli. Omdat we geen Spaans spreken, waren we van plan een kant-en-klare reis te boeken via een reisorganisatie.

Echter, in Trinidad bieden alle organisaties slechts 1 nacht, terwijl wij daar toch zeker 2 of 3 nachten willen verblijven ivm Topes de Collantes, waar we ook willen gaan wandelen. Bovendien bieden de reisorganisaties enkel hotels aan, buiten de stad. En dat willen we niet. Dus een casa zou veel idealer zijn, en bovendien een must als je naar Cuba reist.

Ik vraag me alleen af hoe ik dit moet aanpakken. Ik kan nl geen woord Spaans, dus reserveren per telefoon/mail lijkt me lastig. Op de bonnefooi lijkt me ook niet wat, omdat juli natuurlijk hoogseizoen is ik ook al een verhaal las op dit forum over agressieve benadering tav toeristen in Trinidad.

Kortom, hebben jullie wellicht ideeen hoe ik dit zou kunnen aanpakken. Misschien zaken waar ikzelf nog helemaal niet aan gedacht heb?

Veel groeten,

Susanne

Hallo Susanne,

Vandaag teruggekomen vanuit Cuba…Geweldig!! Wat een aardige mensen en wat een hulp! Wij hadden enkele casa’s geboekt via www.hostelbookers.com. Daarna via casa’s naar casa’s verwezen:) Elke eigenaresse heeft wel een amiga in een andere stad en belt voor je:) Werkte geweldig! Ook met handen en voetenwerk begrijpt ze je wel hoor! En niet vergeten in de casa te gaan eten…superlekker!!

Groetjes, Annelies

Wat leuk dat je naar Cuba gaat. Ik vond het een schitterende ervaring.

Casa particulares zijn er in Trinidad in overvloed. Wij hebben van te voren niet gereserveerd en dat kwam echt goed. Bij het busstation staat inderdaad een hele meute op de toeristen te wachten (da’s wel even schrikken), maar als je je daar niets van aantrekt (beleefd ‘no gracias’ blijven zeggen hielp bij ons) en bijv met behulp van je Lonely Planet naar een casa loopt komt het goed. Ook al heeft de casa uit de LP geen plek, dan helpen de bewoners je verder. Ze hebben altijd wel een kennis met een casa die wel plaats heeft. Wij hebben bij Hostal Lilt gelogeerd: die kan ik je van harte aanraden.

Overigens kun je ook van te voren bellen of e-mailen met de eigenaar van een casa en vragen of hij of zij je van het busstation komt halen (sommige casa eigenaren spreken prima Engels).

Veel plezier alvast!

Super bedankt voor jullie reacties! Heel waardevol.
Ik zat er echt al zolang over na te denken en voor mijn gevoel begint de tijd te dringen, dus ik wil nu echt knopen doorhakken.

Bedankt! Ik ga op die website kijken en wellicht inderdaad ook op de bonnefooi een aantal casa’s aldaar regelen. Goed om te horen dat dat dus echt zo gemakkelijk is.

Groetjes Susanne