Casa's boeken of niet boeken

Hallo

Deze zomer (juli en aug) ga ik samen met mijn vriend rondreizen per auto door Cuba. Eigenlijk wil ik zo weinig mogelijk plannen van te voren. Is het verstandig om in dit seizoen niets te boeken of sta ik dan steeds voor een volle casa? Welke plekken moet ik absoluut boeken?

Je hoeft ze niet perse te boeken, er zijn er genoeg. De beste plek om mensen te ontmoeten die ze aanbieden is bij de grotere busstations waar Viazul bussen stoppen, buiten staan massa’s mensen met zelf gemaakte reclame bordjes om hun huis aan te bieden.

@Rumba,

Geldt dat ook voor de maand november; ook dan voldoende aanbod nog voor casas?

Grtz Karin

Ik denk zeker dat je in november ook genoeg casa’s kunt vinden. Alle eigenaren beschikken over een netwerk van bevriende casa’s en helpen je graag met het regelen van verder verblijf. Er zijn heel veel vriendendiensten in Cuba. Casa’s kosten ca. 25 euro per nacht, ontbijt voor 3 à 4 euro. Het eten in de casa’s is prima.

Ik zou er thuis gewoon een aantal uitzoeken per stad en daar gewoon heen gaan. Kom je bij een volle casa weten de eigenaren altijd nog wel een ander casa. Als je niet de dag van tevoren bevestigd dat je komt heb je sowieso de kans dat je reservatie geen zin heeft en ze het alsnog verhuren.
Ik zou gewoon per plaats dus een aantal casa’s uitzoeken en gewoon heen rijden, kun je misschien nog over de prijs praten ook.

Als je toch iets meer rust hebt door het wel vastgelegd te hebben; kun je ze ook van te voren vastleggen/reserveren. Wel blijft het inderdaad belangrijk om de casa 1 of 2 dagen van te voren te laten weten dat je écht komt. Wij lieten de casa eigenaar van dat moment bellen naar de casa van de volgende dag om te bevestigen. dat ging negen van de 10 keer goed. De ene keer dat het niet goed ging, heeft de desbetreffende casa eigenaar een oplossing gevonden met een andere casa in de buurt. Het komt altijd goed! en dat avontuur is ook wel leuk vinden wij :wink: